English Version

Lista lucrarilor inscrise la C.N.I.V. 2004

 

Va asteptam cu deosebita placere la lucrarile CNIV-2004;
inscrieri pana pe 15 octombrie 2004


LISTA AUTORILOR SI LUCRARILOR INSCRISE PENTRU PREZENTARE
(in ordinea sosirii formularului de inscriere)

sau vizualizare lista autorilor in ordine alfabetica




Nr. crt.

Nume, Institutia

Sectiunea, Titlu lucrare, Scurta descriere

0. Dorin Mircea Popovici,
Lector Drd.
Inst.:ENIB / CERV

Luca-Dan Serbanati,
Prof. Dr.
Inst.:Univ. Politehnica Bucuresti

Serge Morvan,
Prof. Dr.
Inst.:ENIB / CERV, Franta

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Virtual Aquarium
Scurta descriere: Prezenta lucrare prezinta un mediu (acvariu) virtual educational destinat orelor de biologie. Copiii pot asista la evolutia vietii marine, gratie diferitelor specii de pesti care-l populeaza si pot participa efectiv la aceasta evolutie prin interactiuni cu mediul. Bazandu-ne pe o arhitectura hibrida in implementarea pestilor, sistemul este realizat cu ajutorul platformei AReVi, dezvoltata in cadrul CERV, Franta.
1. Guleac Sorin,
Product Manager
Inst.: SOFTWIN
Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Lectiile interactive Intuitext - Instrument modern de invatare asistata de calculator
Scurta descriere: 
2. Vlada Marin,
Conf.dr.
Inst.: Universitatea din Bucuresti
Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Maple si MapleNet - integrated solutions for Web Based Learning in Matematics, Science and Engineering
Scurta descriere: Limbajul Maple si platforma MapleNet sunt produse software ale firmei private Maplesoft (www.maplesoft.com) inclusa in compania Waterloo Maple Inc. din Canada. Aceasta companie este un producator important de produse software pentru matematica, stiinta si inginerie.
Aparuta in anul 1988 ca un proiect al Universitatii Waterloo din Canada, firma Maplesoft a realizat aplicatii si produse software pentru utilizarea lor in rezolvarea problemelor din diverse domenii: invatamant, cercetare, proiectare, economie, inginerie, sanatate, finante, comunicatii, statistica si analiza datelor etc.
Avand ca suport limbajul Maple si folosind tehnologii moderne Internet, a dezvoltat resurse pentru implementarea acestora in educatie, cercetare si servicii. Platforma MapleNet este orientata spre completarea formelor traditionale in instruirea si formarea profesionala. Lucrarea prezinta diverse aplicatii privind utilizarea acestor tehnologii in matematica, stiinta si inginerie.
Referinta: www.maplesoft.com
3. Vlada Marin,
Conf.dr.
Inst.: Universitatea din Bucuresti
Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Conceptia, proiectarea si elaborarea unui Web Site
Scurta descriere: Dezvoltarea exploziva a tehnologiilor software si hardware a facut posibil ca astazi tehnologiile si serviciile Internet sa fie utilizate in toate domeniile de activitate: educatie, cercetare, economie, sanatate, comert, turism, afaceri, aparare etc.
S-au dezvoltat aplicatii pentru tranzactii financiare on-line, comert on-line, servicii multimedia on-line, e-Learning, reviste on-line, biblioteci electronice, servicii de cautare a informatiilor pe retea etc.
Astazi, aspectele economice ale unei firme sunt legate de imensul potential al tehnologiilor WEB, iar sistemul educational al unei tari nu poate ignora impactul acestor tehnologii fata de obiectivele urmarite prin educatie.
Web site reprezinta tot mai mult un aspect determinant al oricarei activitati/afaceri. De aceea, informatiile cuprinse intr-un Web site trebuie sa fie corecte, clare, accesibile, concepute pe necesitatile clientilor si sa fie actualizate permanent.
WEB-ul este una din cele mai importante unelte de comunicare/cunoastere pe care le are la indemana o companie/firma/institutie/organizatie, necesitand insa o serie de investitii care nu pot fi facute daca se iau in calcul doar solutiile ieftine.
Lucrarea prezinta criterii, obiective si solutii profesionale in conceperea, proiectarea unui Web Site.
Referinta: M.Vlada, Birotica. Tehnologii multimedia, Ed. Universitatii din Bucuresti, 2004.
4. Vlada Marin,
Conf.dr.
Inst.: Universitatea din Bucuresti
Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Abordarea moderna a conceptului de algoritm
Scurta descriere: Practica dezvoltarii aplicatiilor/produselor software (ce necesita rezolvarea diverselor clase de probleme) scoate in evidenta insusirea de noi cunostinte si cunoasterea corespunzatoare a tuturor aspectelor privind modelul fizic, respectiv modelul virtual din interdependenta Sistem de calcul-Algoritmica-Programare. Modelul virtual este determinat de gandirea obiectuala si algoritmica, de modul de reprezentare a algoritmilor, precum si de masina virtuala pe care trebuie sa se execute algoritmul elaborat.
Conceptul de algoritm a avut o evolutie dinamica determinata de interdependenta mentionata si de competenta si experienta specialistilor informaticieni in activitatea de rezolvare a problemelor folosind sistemele de calcul./calculatorul.
Lucrarea prezinta o abordare moderna a conceptului de algoritm si expune detaliat modul in care ar tebui privit (de catre elevi, studenti, profesori, specialisti) algoritmul luand in considerare diferite aspecte care sunt practic desconsiderate de abordarea clasica.
Referinta: www.unibuc.ro/eBooks/informatica/eureka
5. Pomana Ionel,
Elev
Inst.: Gr.Sc. "Simion Mehedinti" Vidra, Vrancea
Sectiunea: Expozitie
Titlul lucrarii: Cyber History
Scurta descriere: Software educational denumit "PROFESORUL VIRTUAL"
6. Pomana Ionel,
Elev
Inst.: Gr.Sc. "Simion Mehedinti" Vidra, Vrancea
Sectiunea: Expozitie
Titlul lucrarii: Easy-Info
Scurta descriere: Program realizat in Delphi ce necesita 300Mhz si 64MB RAM. Se adreseaza elevilor de la specializarile mate-info si studentilor din anul I de la orice specializare care contine informatica. Defineste pe etape toate elementele necesare descrierii algoritmilor elementari. Cuprinde exemple interactive si teste...
7. Mircea Ilie Mihaiu,
Conf.dr.ing.
Inst.: Universitatea din Craiova
Sectiunea: A
Titlul lucrarii: The New Methods for Online Testing and Certification
Scurta descriere: We develop new tests for online testing system. We do this work for a research agreement between our University (the University of Craiova), and the National Research Center for Higher Education (CNCSIS), Romania. We develop a new Internet site for online testing and certification in the fields of Desktop application, IT technologies, Electronics, Power Systems (http://ctconline.ucv.ro). We study the alternative methods for online testing. The actually methods for making online tests is based on grid tests. We design new methods like: values calculating, sequential testing by using assembling modules, the problems solving by using graphical tools and so on.
First of all we classify the online test in three fields:
- The theoretical tests (ThT) made by grid tests and some graphical answers.
- The practical tests made by values computation, sequential testing by using assembling modules and some graphical answers. The practical tests can be classified in two domains:
i. - The practical exercises tests (PET) are used to solve the exercises. A step-by-step algorithm solves these exercises. The author of the test presents the step-by-step algorithm. Each exercise can be solved step-by step, the computed values is independents.
ii. - The practical problems tests (PPT) are used to solve the problems. For solve the problems first we can choose the algorithm and then we can compute. The algorithm choosing is the main issues of a problem because if we know the algorithm we can compute the solution easy.
We developed these new methods for new fields like Electronics, Telecommunication, Power systems etc.
In the paper is presented new methods for testing and certification in technical fields.
8. Mircea Ilie Mihaiu,
Conf.dr.ing.
Inst.: Universitatea din Craiova
Sectiunea: A
Titlul lucrarii: "On Line" Testing for English knowledge in General Engineering
Scurta descriere: There are many sources of information about English language such as CDROM, WEB sites, books and so on. We developed new questions and tests for checking skills in English language for technical fields as general engineering. Every questionnaire must begin with a brief presentation of the procedure to be followed. This procedure is explained in the presentation page. The main presentation page contains two hyperlinks for reading a detailed syllabus or for beginning the test. The detailed syllabus contains an extended description of all subjects considered in the test. If the questionnaire is inspired from a book, the content of the book is presented briefly on the site.
We use a book for testing English knowledge for engineers. The title of the book is "General Engineering" - English for Academic purpose series by C.M. and D. Johnson Prentice Hall, 1988. The questions for testing English knowledge can be classified in three main categories:
- Understanding hearing or writing message
- Understanding words and assembling sentences
- Translation from Romanian language to English language
In the first categories we can verify the understanding a printed text, understanding a lecture, understanding discourse. The second categories verify correct words and grammar and the last one categories verify the translation English-Romanian. For grammar checking we developed three categories of questions:
- True/False questions
- Replace the words with similar meaning
- Build a sentence by words or group of words
The "on line" testing in the field of engineering can be cost effective and save time. Learning how to utilize the Internet for educational purposes can be time consuming and costly for many instructors. We develop new software for facilitate the design of questionnaires for testing foreign languages.

REFERENCES
1. Karla Fritzler, "The Internet as an Educational Tool in ESOL" (English to Speakers of Other Languages) writing instruction, San Francisco State University, 1995, December, 6, http://frizteach.home.mindspring.com/education.html
2. Vaughan James, "English for Computer Science", Prentice Hall International (UK) Limited, 1992;
3. Purdue University, "OWL (On Line Writing Lab)" Copyright(C) 1998 by Purdue University, All Right reserved, http://owl.english.purdue.edu/
.
9. Nicolae-Marian Alexandrescu,
Student
Inst.: UPB - Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei

Andrada Savlovschi,
Student
Inst.: UPB - Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei

Cristian George Vazzolla-Popa,
Student
Inst.: UPB - Facultatea de Electronica, Telecomunicatii si Tehnologia Informatiei
Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Virtual Learning
Scurta descriere: "IT in Virtual Test" este o aplicatie destinata utilizatorilor de internet. Aceasta aplicatie se adreseaza in primul rand profesorilor si studentilor. Profesorul poate testa on-line studentii, poate publica cursuri teoretice. Studentul poate sustine examenul on-line, poate descarca cursuri teoretice. Pe langa acestea aplicatia mai contine functii pentru gestiunea testelor, statistica a testelor, notarea si informarea studentilor.
10. Roman Vasile si Roman Adriana,
Profesori
Inst.: Scoala cu Clasele I-VIII nr. 7 Timisoara
Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Studii de geometrie in plan si in spatiu
Scurta descriere: Lucrarea contine 4 sectiuni:
1. Partea teoretica a geometriei in spatiul euclidian (axiome, teoreme, studiul poliedrelor).
2. O sinteza a metodelor de rezolvare a problemelor de coliniaritate in geometrie plana.
3. Rezolvarea unor probleme de perpendicularitate si de paralelism in spatiul euclidian.
4. Prezentarea tridimensionala a unor corpuri geometrice.
Lucrarea este realizata in HTML utilizand FLASH, Cult3D, 3D Studio MAX.
11. Plesanu Toma,
Conf. dr.
Inst.: Academia Tehnica Militara
Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Utilizarea aparatelor foto-video digitale la testarea si evaluarea produselor, si la instruirea personalului
Scurta descriere: In planificarea si executarea activitatilor de testare si evaluare a sistemelor de arma complexe se are in vedere necesitatea generarii de informatii pe baza carora se va face validarea performantelor propuse si a valorilor prag. Avand in vedere ca autovehiculele militare de lupta sunt testate in diferite medii cu grad de pericol ridicat, precum si imposibilitatea repetarii anumitor probe specifice, rezulta ca sunt utile pentru evaluarea produselor si tehnicile de achizitii imagini digitale si video, precum si cele bazate pe inregistrarea sunetelor. Rezulta astfel o baza de date ce poate fi folosita in procesul de invatamant, atat de formare (studentii Academiei Tehnice Militare), cat si pentru pregatirea personalului care exploateaza aceste sisteme de arma. In lucrare sunt prezentate exemple concrete, inclusiv a etapelor de lucru si a limitarilor aparute.
12. Adascalitei Adrian,
Conf. dr. ing.
Inst.: Universitatea Tehnica "Gh. Asachi" Iasi
Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Elemente de Padagogie specifice domeniului e-Learning
Scurta descriere:Lucrarea va prezenta elemente de pedagogie pentru Instruirea Asistata de Calculator.
Vor fi prezentate: metodologia de realizare a interactivitatilor intre participantii la e-learning; comunicarea mediata de calculator; interfete grafice utilizator specifice; structurarea documentelor hypermedia si navigarea continutului.
13. Garabet Elena - Mihaela, Neacsu Ion,
Prof.
Inst.: Liceul Teoretic Grigore Moisil, Bucuresti
Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Real si virtual in Fizica
Scurta descriere: Dupa cativa ani de studiu al introducerii experimentelor virtuale in lectiile de Fizica, incercam sa echilibram ponderea dintre real si virtual in procesul de invatare a acestei discipline scolare. In speranta ca ne apropiem de formula ideala incercam sa exploatam cum putem mai bine avantajele posesiei unei placi de achizitie de date NIDAQ 6013. Preluam elemente din vechile truse de Fizica, le combinam cu diversi senzori care cerceteaza realitatea si incercam sa o transpunem si sa o vizualizam pentru a o interpreta in mediu virtual. Am incercat sa utilizam metode diferite pentru a studia acelasi fenomen pentru a putea face comparatii intre rezultatele obtinute.
14. Nicolae Irina-Elena,
Prof. dr.
Inst.: Facultatea de Fizica, Universitatea Bucuresti

Dinica Livia,
Prof. insp.
Inst.: Inspectoratul general al Municipiului Bucuresti

Daniela Nedelcu,
Prof. insp. general
Inst.: Facultatea de Fizica, Universitatea Bucuresti
Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Importanta realitatii virtuale in procesul de predare-invatare a fizicii
Scurta descriere: Un rol deosebit in procesul de predare-invatare, il au computerele si ordinatoarele prin crearea R.V., fiind forma cea mai inalta a sistemului om-computer. In prezent, invatarea fizicii asistata de R.V. este la nivel informal, adica se refera la invatarea fizicii in afara unui cadru organizat, fara obiective, fara comportamente operationale stabilite dinainte. Este vorba despre o invatare in cadru colectiv, la nivel de discutie, care nu permite utilizarea unor metode si tehnici precise de instruire, actiuni esalonate sau programe. Referitor la aceasta lucrare, conceptele psiho-pedagogice, sustinute de catre sistemele R.V., permit restudierea fizicii intr-un ritm individual, la un nivel mult mai avansat decat cel cunoscut pana acum. R.V. este exact ceea ce lipsea pana acum in metodologia de predare a fizicii, deoarece tehnologia R.V. este mult mai avansata decat se mediatizeaza.
15. Roceanu Ion,
Prof. dr.
Inst.: Universitatea Nationala de Aparare

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Sistem informatic pentru antrenarea grupurilor de lucru in rezolvarea unei sarcini comune
Scurta descriere: Sistemul informatic poate fi utilizat de catre orice tip de organizatie care doreste dezvoltarea aptitudinilor angajatilor pentru lucru in echipa in scopul indeplinirii unei sarcini comune. Sistemul permite: distribuirea controlata a informatiilor si/sau cunostintelor; baza de cunostinte teoretice fundamentale(proceduri, algoritmi, studii de caz, surse bibliografice, experiente etc.);comunicarea on-line intre participanti;evaluarea, corectarea sau reorientarea unuia sau mai multora dintre participanti sau chiar a exercitiului;desfasurarea exercitiilor local sau la distanta;alte facilitati. Sistemul functioneaza pe baza unui scenariu, creat de organizator (evaluator, profesor etc.), care face posibila intelegerea unitara a cerintelor initiale ale exercitiului de catre toti participatii si asigura acoperirea cu date, informatii si/sau evenimente pe care participantii trebuie sa le analizeze, interpreteze si in final sa decida o actiune sau sa transfere rezultatul ca data catre unul sau mai multi participanti. Orice interpretare eronata poate conduce in final la decizii gresite ale grupului si la compromiterea indeplinirii sarcinilor. Aplicatia permite, in functie de dorintele organizatorului (evaluatorului, profesorului) ca acesta sa intervina pentru corectarea erorilor sau sa fie doar observator si/sau evaluator.
16. Elthes Zoltan,
Lector asociat drd.
Inst.: UBB-Col.Univ.Sf-Gheorghe

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Inovatia educatiei pe baza e-learning
Scurta descriere: The advancement of information-communication technologies offers the training sector the promise that the latest generation of network applications will induce qualitative changes in education and training. E-Learning offers through the web are directed mainly at students of not a traditional position and demands. Restructuring of the traditional forms of education reverse also the direction of social movements; it is not the students that goes to the school, butrather the school which approaches the student. The LearningSpace knowledge management system offers a wide range of possibilities on how to gather, store, exchange and restructure participants? collective knowledge. Within this co-operative learning procedure, all projects and project outcomes can be documented and made publicly accessible, discussions can be summarised and literature and link lists, as well as collective search, learning and composition process of the background material becomes available. .
17. Goaga Andrei,
Elev cls. a XII-a
Inst.: Colegiul National Cantemir-Voda

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: "Curentul electric - fenomen, producere, masurare"
Scurta descriere:
1. "Curentul electric - fenomen" cuprinde 5 momente, respectiv doua lectii, si anume: Similitudini, Sarcina electrica, Electrizarea corpurilor, Condensatorul electric, Descarcarea condensatorului electric. Aplicatia are ca scop intelegerea fenomenului in sine, respectiv a naturii curentului electric de conductie. Lectie au optiunile "FILM" si "INTERACTIV", au animatie in 3D si teste de evaluare.
2. "Producerea curentului electric" cuprinde 7 momente, respectiv 4 lectii, si anume: Tensiunea si curentul continuu, Rolul sursei electrice, Fenomenul de inductie electromagnetica, Curentul electric alternativ monofazat, Curentul electric alternativ trifazat, Caracterul sinusoidal al marimilor electrice, Valoarea efectiva a marimilor electrice. Aplicatia are optiunile "FILM" si "INTERACTIV", animatie in 3D si teste de evaluare.
3. "Masurarea marimilor electrice" are 4 parti: Galvanometrul magnetoelectric, Ampermetrul si voltmetrul, Ohmmetrul, Multimetrul. In total reprezinta 15 lectii, ordonate de la simplu la complex. Fiecare lectie are optiunile "FILM" si "INTERACTIV", au animatie in 3D si teste de evaluare. Aparatele de masura sunt analizate din punct de vedere constructiv, al principiului de functionare si al modului de utilizare in circuitele de masura. Sunt lectii de comunicare de noi cunostinte si lectii pentru formarea deprinderilor. Aparatele de masura pot fi conectate in circuite virtuale realizate de catre elev. Marimilor electrice sunt alese aleator, astfel incat fiecare elev va avea alt test. Rezultatele masurarilor sunt monitorizate pentru evaluare.
18. Carmen Holotescu,
Director, S.l.drd.
Inst.: Timsoft

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Webloguri si RSS in educatie. Integrare in cursurile online Timsoft
Scurta descriere: Se prezinta utilizarea Weblog-urilor (jurnal on-line) si RSS (Rich Site Summary) in educatie si implementarea acestora in cursurile on-line oferite de Timsoft-Timisoara
19. Emilia Pausan,
Profesor grad didactic 1
Inst.: Lic.Teoretic "Tudor Vladimirescu"

Florin Rabei,
Profesor grad didactic 1
Inst.: Colegiul National "Elena Cuza"

Stefan Grigorescu,
Profesor grad didactic 1
Inst.: Casa Corpului Didactic Buc.

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Aspecte didactice privind utilizarea instrumentatiei virtuale in lectii de fizica
Scurta descriere: In noul context, al integrarii europene, profesori de discipline diferite cauta solutii optime pentru adaptarea metodelor si mijloacelor de invatamant la nivelul cerintelor actuale. Confruntarea modelelor cu sistemele reale, procesarea datelor experimentale, proiectarea didactica a lectiilor de fizica si nu numai, presupune astazi si utilizarea de sisteme computerizate.
Lucrarea prezinta aspecte didactice privind:
1. utilizarea softurilor de simulare;
2.proiectarea unor experimente de laborator folosind sisteme computerizate pentru achizitii de date;
3.procesarea computerizata a datelor experimentale.
In exemplificarile noastre sunt prezentate softuri si secvente de lectii create pentru capitole de mecanica, optica, electricitate, termodinamica..
20. Emilia Pausan,
Profesor grad didactic 1
Inst.: Lic.Teoretic "Tudor Vladimirescu"

Stefan Grigorescu,
Profesor metodist CCD
Inst.: Casa Corpului Didactic

Sectiunea: C, Expozitie
Titlul lucrarii: Softuri de simulare pentru lectii de fizica
Scurta descriere: Se prezinta software educational pentru lectii de mecanica, electricitate, optica, electromagnetism, solutiile de proiectare fiind accesibile profesorilor si elevilor.
21. Burada Alina,
Profesor
Inst.: Grup Sc. Ind. Cf. Transporturi Sibiu

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Lectie de limba romana elaborata in AEL
Scurta descriere: Se prezinta o lectie de limba romana folosind sistemul AEL. Sunt realizate componentele unei lectii, cu tot ceea ce presupune aceasta. Aplicatia este stocata pe CD. De asemenea, exista si o documentatie adecvata privitoare la realizarea si utilizarea CD-ului.
22. Radu Radescu,
Conf. dr.
Inst.: Universitatea "Politehnica" Bucuresti

Cristian Ionescu,

Inst.: Universitatea "Politehnica" Bucuresti

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Unelte de administrare a platformei e-learning Easy-Learning
Scurta descriere: Lucrarea de fata isi propune o prezentare succinta a uneltelor de administrare a platformei de invatamant electronic Easy-Learning. Este vorba despre mijloacele pe care le au la dispozitie administratorul, conceptorul si/sau tutorele (priviti ca factori decizionali ai unui sistem de instruire asistata), pentru a gestiona resursele puse la dispozitie de platforma e-learning Easy-Learning, creata īn scopul asigurarii unui mediu interactiv de lucru on-line (supravegheat sau la distanta). Sunt descrise mijloacele tehnice folosite, precum si modulele de lucru pe care le ofera platforma.
23. Radu Radescu,
Conf. dr.
Inst.: Universitatea "Politehnica" Bucuresti

Adrian Ionescu,

Inst.: Universitatea "Politehnica" Bucuresti

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Interfata cu utilizatorul a platformei e-learning Easy-Learning
Scurta descriere: Lucrarea de fata isi propune o prezentare succinta a interfetei cu utilizatorul a platformei de invatamant electronic Easy-Learning. Este vorba despre mijloacele pe care le au la dispozitie cursantii (priviti ca beneficiarii unui sistem de instruire asistata), pentru a utiliza resursele puse la dispozitie de platforma e-learning Easy-Learning, creata īn scopul asigurarii unui mediu interactiv de lucru on-line (supravegheat sau la distanta). Sunt descrise mijloacele tehnice folosite, precum si modulele de lucru pe care le ofera platforma.
24. Marin Vlada,
Conf. dr.
Inst.: Universitatea din Bucuresti

Dorin Mircea Popovici,
Lector drd.
Inst.: Universitatea "Ovidius" Constanta

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Realitatea Virtuala (Virtual Reality), tehnologie moderna a informaticii aplicate
Scurta descriere: Realitatea Virtuala (Virtual Reality) se refera la un sistem de concepte, metode si tehnici care se utilizeaza la elaborarea si construirea de produse software in scopul utilizarii lor prin intermediul unor sisteme de calcul moderne(calculatoare si echipamente specializate). Acestea ofera modalitatea prin care calculatorul si echipamentele specializate modifica modul in care omul percepe realitatea din mediul natural, prin simularea/modelarea unei alte realitati. Se prezinta modelarea in mediile virtuale si produsele software OpenGL si VRML de creare si vizualizare a scenelor in mediile virtuale.
25. Mihai Teodor Negrea,

Inst.: Facultatea de Comert, Academia de Studii Economice Bucuresti
Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Evolutii si revolutii in comunicare si educatie
Scurta descriere: Lucrarea de fata reprezinta o analiza a celor doua revolutii importante din domeniul informatiei si comunicarii: revolutia produsa de inventia lui Gutenberg (masina de tiparit) si revolutia produsa de noile tehnologii din domeniul informatiei si comunicarii. Sunt prezentate, de asemenea, unele mutatii si riscuri, dar si anumite oportunitati aflate la indemana universitatilor si a invatamantului superior.
26. Ganea Mihai,

Inst.: Company Doriana Impex SRL
Sectiunea: A, Expozitie
Titlul lucrarii: SiCOND LEX - Regulamentul Rutier Ilustrat
Scurta descriere: SiCOND LEX este primul sistem e-learning destinat celor ce se pregatesc pentru obtinerea permisului de conducere. Codul rutier este organizat logic pe capitole tematice. Fiecare capitol tematic contine prevederi regulamentare ilustrate grafic, insotite de un text explicativ si aflate īn relatie directa cu articolul specific de lege. Prin ilustrarea principalelor prevederi regulamentare, asimilarea acestora devine mult mai facila. Fixarea si memorarea unei reguli sau interdictii se realizeaza astfel prin utilizarea memoriei vizuale a utilizatorului, mecanism psihologic nativ, care asigura asimilarea notiunilor mult mai rapid decāt prin simpla lectura a unui text. Sistemul include un modul recapitulativ care contine imagini asemanatoare celor din chestionarele rutiere, imagini comentate si aflate in relatie directa cu textul de lege. Scopul acestui modul este de a prezenta modul corect de gandire si evaluare a situatiilor din traficul rutier, pe exemple concrete.
27. Carmocanu Gheorghe,
Drd.
Inst.: USM Chisinau

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Convertor Excel - XML
Scurta descriere: XML este un limbaj de descriere a datelor care permite schimbul usor al documentelor complexe pe WEB. XML permite persoanelor care lucreaza īntr-un anumit domeniu de activitate sa-si defineasca propriul limbaj de descriere a datelor fara sa fie necesara existenta unui software specific.
28. Carmocanu Gheorghe,
Drd.
Inst.: USM Chisinau

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Tester pentru certificarea cunostintelor
Scurta descriere: Este o aplicatie realizata cu ajutorul limbajul Visual Basic for Application pentru verificarea cunostintelor elevilor si studentilor si are ca obiectiv de baza sustinerea procesului de predare-invatare utilizand calculatorul.
29. Ioan Vlasin,
Profesor Gr. 2
Inst.: Scoala Ighiu, jud. Alba

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Modalitati de realizare a testelor adaptive si a exercitiilor interactive diferentiate pentru platforma Web utilizand suita
Scurta descriere: Realizarea de softuri educationale de calitate este destul de dificila in afara unor colective angajate intr-un efort sustinut. Totusi exista posibilitatea de a crea softuri deosebite utilizand sau extinzand facilitatile oferite de programe consacrate care permit acest lucru. Hot Potatoes este o suita de programe gratuite pentru uz didactic, utilizata de foarte multi profesori, din toata lumea este produs la Universitatea Victoria, din Canada. Aceasta permite realizarea de teste si exercitii interactive cu continut educational de tipuri variate, pentru platforma WEB. Un mare avantaj al acestei suite il reprezinta posibilitatea de a interveni in sabloanele care stau la baza crearii paginilor Web. Prin modificarea acestora se poate crea un sablon care poate genera teste adaptive, cu feedback, cu cel putin trei tipuri de intrebari in test. Trecerea de la o suita de intrebari la alta se face prin evaluarea permanenta a scorului. Daca cesta se mentine intre anumite limite impuse dupa un numar de intrebari stabilit, se poate trece automat la alt set cu alt grad de dificultate. In teste pot fi inserate elemente grafice interactive cum ar fi appleturi java sau animatii. Utilizand aceste sabloane se pot crea si pagini cu continut instructiv care pot tine cont de optiunile elevilor, sau de nivelul de asimilare a cunostintelor prezentate. Spre exemplu, prin inserarea de appleturi java (posibilitate nedocumentata) am realizat experimente virtuale de fizica, interactive, asistate. Deoarece nu exista softuri pentru crearea de exercitii si teste interactive adaptive pentru Web, as dori sa prezint cum pot fi extinse facilitatile oferite de suita Hot Potatoes pentru realizarea acestora si citeva exemple.
30. Marius Isac,
Inst.: The Red Point

Maria Gramaticu,
Inst.: The Red Point

Alin Miu,
Inst.: The Red Point

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: University Management System
Scurta descriere: Adaptarea sistemului de invatamant romanesc la standardele europene a determinat focalizarea institutiilor de invatamant si asupra aspectelor ce tin de administrarea activitatilor procesului educational. Integrarea tuturor componentelor de inregistrare a informatiei si de comunicare interna, in cadrul unui singur sistem informatic, face dovada profesionalismului si credibilitatii institutiei de ivatamant. University Management System surprinde particularitatile sistemului de invatamant, constituind o solutie fiabila pentru mediul academic universitar.
31. Marius Isac,
Inst.: The Red Point

Maria Gramaticu,
Inst.: The Red Point

Alin Miu,
Inst.: The Red Point

Sectiunea: Expozitie
Titlul lucrarii: Prezentare Comerciala: University Management System
Scurta descriere: University Management System (UMS) este un instrument dedicat administrarii activitatilor din procesele educationale existente in mediile universitare. Avand o structura modulara, UMS isi propune si trateze urmatoarele domenii cu specific academic:
  • structura organizatorica specifica universitatii si componentelor sale;
  • organizarea academica a fiecarei facultati/colegiu din cadrul unei universitati;
  • planuri de invatamant, sisteme de notatie cu si fara credite;
  • personal didactic, admitere si sesiuni de admitere;
  • studenti si traiectorii scolare ale studentilor, organizarea pe module, grupe si subgrupe a seriilor de studenti;
  • taxe universitare si obligatii financiare ale studentilor;
  • situatii si analize scolare dedicate managementului universitar.
32. Daniel De La Fuente,
Profesor
Inst.: Cervantes Bucuresti

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Prezentarea Proiectului AVE al Institutului Cervantes
Scurta descriere: Noile tehnologii ale informatiei permit abordarea temei didactice dintr-o noua perspectiva si in acelasi timp, deschid noi cai de interactiune in metodele de invatare. Infrastructura tehnologica in zilele noastre este suficient de puternica si accesibila pentru a putea transforma in realitate ceea ce am putea denumi 'mediul virtual de invatare'. Evoluam catre o lume virtuala, cu propria sa societate virtuala si organizare virtuala. Aceasta virtualitate presupune disparitia progresiva a granitelor nationale, temporare si spatiale si dizolvarea acestora in conceptul pe care l-am putea numi 'diponibilitate fortata'. "O companie sau o organizatie virtuala este aceea ai carei membri sunt separati din punct de vedere georgrafic, dar lucreaza in mod normal in echipa prin intermediul postei electronice si al programelor de lucru si apar in fata celorlalti ca fiind o singura organizatie unificata cu o situare fizica reala."
33. Ion Florea,
Conf.univ.dr.
Inst.: Facultatea de Matematica-Informatica, Universitatea "Transilvania" Brasov

Costel Aldea,
Asist.univ.
Inst.: Facultatea de Matematica-Informatica, Universitatea "Transilvania" Brasov

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Utilizarea tehnicilor de E-Learning in prezentarea administrarii adreselor IP
Scurta descriere: Intr-o retea de calculatoare, alocarea de adrese IP gazdelor este una dintre sarcinile majore ale administratorului de retea. Intr-o retea de calculatoare, utilizatorii obisnuiti, in cazul nostru studentii care efectueaza ore de laborator la disciplina "Retele de calculatoare", nu au drepturi de administrare. Pentru insusirea acestor operatii de administrare, trebuie gasite niste metode care sa le simuleze, sa le prezinte intr-o maniera interactiva, bazata pe utilizarea tehnicilor multimedia. Aplicatia creata permite urmarirea sub forma de film multimedia, a pasilor ce trebuie facuti, atunci cand se atribuie adrese IP gazdelor dintr-o inter-retea, cum este cazul Internet-ului.
34. Cecilia Balanescu,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Corina Achinca,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Rodica Cherciu,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Adrian Dita,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Serban Nistor,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Informatica - Tehnici avansate de programare - Backtracking
Scurta descriere: Acest produs multimedia ofera elevilor oportunitatea de a afla, utiliza si implementa tehnica de programare backtracking. Pentru a ne atinge scopul, urmatorele aspecte au fost punctate:
- definirea tehnicii backtracking si prezentarea unor probleme ce pot fi rezolvate utilizand aceasta tehnica de programare;
- prezentarea subprogramelor principalele (funcii si proceduri) specifice metodei backtracking si aplicarea acestui sablon pe exemple concrete;
- formarea abilitatilor de a construi algoritmi bazati pe tehnica backtracking prin utilizarea metodelor active-participative;
Lectia este prezentata pe module si permite profesorului sa o adapteze atat la nivelul de pregatire a elevilor cat si la trasaturile psihologice ale fiecarui individ. Elevul are numeroase resurse la dispozitie cu ajutorul carora sa poate invata in ritmul sau specific: butoane de revenire, teorie, de reluare a anumitor pasi, ferestre de dialog, mecanisme specifice care permit stabilirea vitezei de rulare a anumitor explicatii, rularea automata a experimentelor sau poate conduce chiar el singur un experiment in intregime. Aceasta lectie include de asemenea pasi de testare ce permit un feedback permanent ce ar trebui sa ilustreze progresul inregistrat de catre elev.
35. Carmenica Nemesniciuc,
Institutor
Inst.: Scoala cu clasele I-VIII , nr. 1, Suceava

Lenuta Movileanu,
Inspector scolar
Inst.: I.S.J. Suceava

Nicoleta Nisteriuc,
Invatator
Inst.: Scoala nr.5 "Jean Bart", Suceava

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: O aventura creativa in lumea formelor si culorilor
Scurta descriere: Lucrarea este o prezentare ilustrata a unitatilor de invatare pentru disciplina educatie plastica, in conformitate cu Curriculum National pentru invatamantul primar.
36. Erich Agnes,
Lector Univ.
Inst.: Universitatea Valahia din Targoviste

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Conditii de implementare a e-learning-ului cu ajutorul noilor tehnologii
Scurta descriere: Articolul abordeaza implicatiile pe care le genereaza trecerea de la un invatamant traditional la unul digital, atat in sfera propriu zisa a aspectelor educationale dar si in cele ce tin de latura administrativa.
37. Nicolaie Georgescu,
Profesor Dr. Ing. Ec.
Inst.: Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Silviu Craciunas,
Conf. Dr.
Inst.: Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Mioara Boncut,
Conf. Dr.
Inst.: Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Gligor Ciortea,
Conf. Dr. Ing.
Inst.: Universitatea "Lucian Blaga", Sibiu

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Invatamantul la distanta - termeni, un model managerial
Scurta descriere: Lucrarea prezinta cateva consideratii ale autorilor privind termenii de soft educational, e-learning si invatamant la distanta. Este dezvoltat un model de management al Sistemului de invatamant la distanta, sistem ce foloseste cu predilectie invatamantul virtual. Se calculeaza ponderea ierarhica a modelului in cazul concret al universitatii "Lucian Blaga" Sibiu . Atasand un graf modelului se determina indicele de centralitate si indicele de periferism al modelului managerial prezentat.
38. Neamtu Daniel Viorel,
Profesor Gr. II
Inst.: Grup Scolar Chimie Industriala Pitesti

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Constructii de imagini in oglinda sferica si lentila subtire. Rezolvitor de probleme cu oglinzi sferice
Scurta descriere: Activitatea individuala a elevilor in cadrul capitolului de optica geometrica are in principal doua componente: constructia grafica a imaginii furnizate de un sistem optic si determinarea unor caracteristici ale elementelor care interactioneaza ( obiect, imagine, sistem optic), nu neaparat in aceasta ordine.
Prima se bazeaza pe cunoasterea modului in care razele de lumina interactioneaza cu un sistem optic, iar cea de a doua pe interpretarea corecta a datelor problemei, folosirea relatiei adecvate si efectuarea calculelor. In realizarea aplicatiilor prezentate mai jos am pornit de la deficientele observate in abordarea de catre elevi a celor doua elemente.
Aplicatiile pot fi rulate la http://neamtudv.idilis.ro folosind un browser de internet si un calculator ce are instalat Java(TM) 2 Standard Edition Runtime Emvironment 1.4.1 (JRE) sau mai nou. Functionare sigura, in conditiile de mai sus pe Windows 98, XP, Linux.
39. Silviu Craciunas,
Conf. Dr.
Inst.: Universitatea "Lucian Blaga" Sibiu

Silviu S. Craciunas,
Student
Inst.: Universitatea Politehnica Timisoara

Sebastian Niu Herisanu,
Student
Inst.: Universitatea "Lucian Blaga" Sibiu

Sectiunea: A, Expozitie
Titlul lucrarii: Aplicatie pentru realizarea de videoconferinte interactive utilizand Flash Communication Server pe sisteme Linux
Scurta descriere: Lucrarea prezinta o aplicatie pentru videoconferinte interactive folosind Macromedia Flash Communication Server. Se descriu unele produse program specializate in realizarea de videoconferinte, mediul Macromedia (Flash Communication Components from Macromedia Flash 2004 MX) si modelul aplicatiei elaborate de autori. Aplicatia de videoconferinta este conceputa in contextul utilizarii in procesul de e-learning.
40. Alexandru Ioan Tomescu,
Student
Inst.: Facultatea de Matematica si Informatica, Bucuresti

Ioana Stoica,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Oscilatii Mecanice
Scurta descriere: Oscilatii mecanice este un software educational interactiv in totalitate, elevul putand studia fenomenul "jucandu-se". Suportul vizual confera o intelegere rapida a fenomenului studiat, iar animatiile si reluarile implica fiecare elev in procesul dirijat de invatare, realizandu-se un feedback optim. Spre deosebire de metoda clasica, acest program propune un altfel de test, un exemplu de miscare oscilatorie. Profesorul are la indemana un instrument util, care completeaza metodele clasice. Experimentele virtuale propuse permit nu doar o descriere a fenomenului de oscilatii mecanice, ci si vizualizarea fenomenului prezentat si mai mult, modificarea parametrilor ce pot modifica miscarea oscilatorie.
Programul cuprinde informatii despre: miscarea oscilatorie, miscarea oscilatorie armonica, energia oscilatorului ideal armonic, compunerea oscilatiilor paralele, de aceeasi frecventa (inclusiv reprezentare fazoriala), compunerea oscilatiilor paralele, de frecvente diferite (inclusiv reprezentare fazoriala), compunerea oscilatiilor perpendiculare (inclusiv reprezentarea figurilor Lissajous), noua exemple de miscari oscilatorii alese din toate domeniile fizicii (fenomene mecanice, electrice si termice).
41. Maican Catalin,
Lector Dr.
Inst.: Universitatea Transilvania, Brasov

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Building a Web-based learning Application over a Portal Architecture
Scurta descriere: This paper aims at presenting the efforts made at the Faculty of Economic Sciences, University TRANSILVANIA of Brasov, in view of building a web-based learning application to be used for the new distance-learning specializations which are to begin starting with the next university year (2004-2005).
42. Ioana Stoiva,
Prof.
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Mihai Istin,
Prof.
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Dan Caracostea,
Prof.
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Dispersia Luminii
Scurta descriere: Tema abordata: Dispersia luminii (unitate didactica)
Continuturi, detaliere:
1.Prisma optica
2.Mersul razelor prin prisma optica
3.Fenomenul de dispersie.
Obiectiv educational
Prezentarea intr-o forma atractiva a unui fenomen fizic (optic) si implicarea elevului in toate etapele lectiilor.
Obiective cadru
a.Cunoasterea si intelegerea termenilor si a conceptelor specifice domeniului fizicii.
b.Dezvoltarea capacitatilor de investigare a realitatii prin proceduri proprii fizicii.
Competente specifice:
1.Caracterizarea marimilor fizice (indice de refractie, unghi de incidenta, unghi de refractie) utile in studiul fenomenului de dispersie.
2.Definirea si calcularea unghiului de deviatie a razei de lumina prin prisma optica
3.Calcularea unghiului minim de deviatie
4.Definirea fenomenului de dispersie
5.Explicarea in limbaj specific a diferentei dintre dispersia normala si anormala
6.Aplicarea relatiilor stabilite intre marimile ce caracterizeaza fenomenul de dispersie in rezolvarea unor probleme simple.
43. Godeanu N. Elena,
Prof.
Inst.: Colegiul Tehnic de Comunicatii "N.V.Karpen", Bacau

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Lucru pe suport Excel in orele de matematica
Scurta descriere: Exemple de exercitii rezolvate pe suport Excel,o modalitate de a lucra in orele de matematica.
44. Golcea Sandu,
Fiz. Dr.
Inst.: Colegiul National "C.D.Loga", Timisoara

Caba Ciprian,
Student
Inst.: Universitatea Politehnica, Timisoara

Besnea Alin,
Student
Inst.: Universitatea Politehnica, Timisoara

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Program pentru generarea rapida a testelor grila
Scurta descriere: Programul permite formarea foarte rapida a testelor grila cu diferite utilizari: Lucrare de evaluare la clasa, Examen de bacalaureat, Examen de admitere la facultate, Teste de tip GRE.
Testele sunt generate aleator la fiecare accesare: este modificata atat compozitia testului cat si ordinea raspunsurilor.
Testul generat poate fi rezolvat imediat on-line de subiect, sau poate fi printat pentru a fi distribuit.
Se acorda atentie conversiei evaluarii astfel incat evaluarea realizata la o testare sa poata fi comparata cu evaluarea realizata la o data ulterioara.
45. Buzatu Maria,
Profesor
Inst.: Colegiul Dobrogean Spiru Haret

Gheorghe Dan,
Elev
Inst.: Colegiul Dobrogean Spiru Haret

Fratu Andrei,
Elev
Inst.: Colegiul Dobrogean Spiru Haret

Mares Florina,
Elev
Inst.: Colegiul Dobrogean Spiru Haret

Simioniov Adrian,
Elev
Inst.: Colegiul Dobrogean Spiru Haret

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Soft educational, Chimie organica-Compusi organici
Scurta descriere: Softul contine lectii ce apar in programa de chimie clasa a XI-a.Capitolul este structurat pe lectii ce cuprind teorie insotita de modele 3D si animatii precum si aplicatii ale acestora concretizate in experimnte 2D si 3D interactive.Softul este insotit de un program de editare si implementare atat a lectiilor cat si a testelor.
46. Stan Florina,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Constantin Ciprian,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Olaru Alin,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Toma Bogdan,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Elemente de electrocinetica
Scurta descriere: Tema abordata prezinta notiuni fundamentale de electrocinetica. In cadrul temei au fost puse in evidenta:
Legile lui Ohm pentru circuitele electrice
Conductia electrica in solide, lichide si gaze
Elemente de circuite de curent continuu
Legi fundamentale ale circuitelor de curent continuu
Metode de rezolvare a retelelor de curent continuu
Metode de determinare experimentala a parametrilor circuitului de curent continuu
Puterea si energia electrica
Materialul are o structura modularizata permitand folosirea in mai multe feluri a instrumentelor puse la dispozitie.
De asemenea toate modulele au elemente de interactivitate permitand utilizatorului o mai buna intelegere a fenomenelor fizice datorita posibilitatii alegerii variabilelor si observarea modificarilor provocate de acestea.
Pentru intelegerea materialului prezentat aplicatia ofera si informatii teoretice referitoare la circuitele electrice, a legilor verificate de acestea, la natura curentului electric etc.
Pentru o buna integrare a aplicatiei in procesul didactic, acesta contine si momente de evaluare a notiunilor dobandite de elev in urma parcurgerii lectiilor atat pe parcursul acestora cat si in final sub forma de teste de evaluare.
47. Dragos Badea,
Elev
Inst.: Grupul Scolar "Voievodul Mircea", Targoviste

Cosmin Magureanu,
Elev
Inst.: Grupul Scolar "Voievodul Mircea", Targoviste

Diana Diaconu,
Profesor
Inst.: Grupul Scolar "Voievodul Mircea", Targoviste

Sectiunea: C, Expozitie
Titlul lucrarii: Infosmart
Scurta descriere: Infosmart este un proiect realizat in scopul parcurgerii anumitor lectii de informatica pe internet. Este foarte util pentru ca dupa ce lectia a fost parcursa, elevul are optiunea de a-si testa cunostintele obtinute in timpul acesteia.
Proiectul se concretizeaza sub forma unui site de informatica ce cuprinde doua mari sectiuni: de invatare si de testare.
Sectiunea de testare cuprinde doua parti: testul grila si rezolvarea unei probleme, a carei sursa va fi trimisa si compilata pe server, iar rezultatul va putea fi aflat in termen de doua secunde.
Principalul beneficiu este acela ca nu este nevoie de comisie de evaluare, programul facand totul.
48. Alexandru Catalin,
Elev
Inst.: Grupul Scolar "Voievodul Mircea", Targoviste

Dragomir Ionut,
Elev
Inst.: Grupul Scolar "Voievodul Mircea", Targoviste

Diana Diaconu,
Profesor
Inst.: Grupul Scolar "Voievodul Mircea", Targoviste

Sectiunea: C, Expozitie
Titlul lucrarii: Muntii Bucegi
Scurta descriere: Site-ul se adreseaza tuturor celor interesati de geografie, in special elevilor si este destul de documentat. Acest site a fost facut cu scopul de a le pune celorlalti la indemana informatii despre Muntii Bucegi. Site-ul este usor de parcurs si au usor acces la informatii. Meniul acestuia este accesibil si usor de folosit, acesta avand butoane care ne ajuta sa parcurgem site-ul trecand simplu si usor de la o pagina la alta. Acesta contine pagini care contin documente despre Masivul Bucegi, rezervatii din Bucegi, Sfinxul, imagini inedite din Bucegi facute cu un aparat foto digital si cateva cuvinte despre noi. La sfarsit am mai facut o pagina cu un mic test, pentru ca utilizatorul sa vada ce a invatat parcurgand site-ul. Datorita cuvintelor de specialitate folosite in descrierea muntilor Bucegi, ne-am gandit sa adaugam si un mic dictionar, care este usor de accesat, si foarte util.
Fiecare pagina este insotita de imagini sugestive si de animatii, ceea ce-i creeaza utilizatorului o buna dispozitie pentru a se documenta. Aceast site a fost realizat cu ajutorul programului "3d flash animator" si "Photo Impact".
Daca utilizatorul are vreo neintelegere sau doreste sa-si exprime parerea, in dreapta paginii gaseste o adresa de e-mail.
49. Neagu Andreea Elena,
Student
Inst.: Facultatea de Chimie, Universitatea Bucuresti

Negrila Teodora,
Profesor Gr. I
Inst.: Colegiul National "Cantemir - Voda"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Acizi carboxilici
Scurta descriere: Aplicatia are ca tema acizii carboxilici, compusi studiati in liceu la chimie organica, si cuprinde 4 componente: 1. Structura, nomenclatura si clasificare - notiunile sunt prezentate cu ajutorul animatiilor, exercitiilor si modelelor 3D. 2. Proprietati fizice si chimice, ilustrate prin experimente, simulatoare si animatii. Modulul "proprietati fizice" are ca scop invatarea prin descoperire: elevul isi "construieste" singur teoria, prin efectuarea unor experimente si interpretarea rezultatelor acestora. In cazul proprietatilor chimice, feed-back-ul este asigurat de teste specifice pentru fiecare proprietate. 3. Experimente viruale, in care elevul are la dispozitie toate aparatele si substantele necesare pentru a efectua diferite lucrari de laborator. Reactiile chimice care au loc sunt ilustrate prin animatii. 4. Evaluarea se face prin doua tipuri de teste: testul grila (clasic) si testele experimentale. La testul grila, elevului i se acorda un anumit punctaj, in functie de numarul de raspunsuri corecte, si i se arata unde a gresit. Testele experimentale cuprind intrebari al caror raspuns se poate deduce prin efectuarea unor experimente virtuale.
50. Petre Ciungu,
Profesor
Inst.: Colegiul Comercial "Virgil Madgearu", Tg. Jiu

Cristina Antoaneta,
Profesor Drd.
Inst.: Colegiul Comercial "Virgil Madgearu", Tg. Jiu

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Specificul Managementului de proiecte informatice in contextul integrarii invatamantului romanesc in sistemul de invatamant european
Scurta descriere: Societatea romaneasca depune eforturi vizibile in directia informatizarii tuturor sectoarelor de activitate, deci si in domeniul invatamantului. Programele ambitioase de extindere a utilizarii calculatoarelor in scolile gimnaziale si in licee isi vor demonstra efectul in anii urmatori. De aceea, strategia nationala de accelerare a proceselor specifice societatii informationale urmareste definirea noului context ce va conduce la dezvoltarea de aplicatii informatice pentru cetatenii tarii noastre, indiferent de nivelul de calificare. Internetul, ideea de generalizare a utilizarii computerelor in contabilitate, in efectuarea de plati si taxe on-line, derularea licitatiilor, reprezinta numai cateva aspecte prezente zilnic. Cadrul legal pentru piata de software si comertul virtual au rolul de operationalitate a tuturor etapelor pe care le traverseaza un proces de investitii masive in tehnica de calcul si infrastructura aferenta.
51. Vatuiu Teodora,
Lector Univ. Drd.
Inst.: Univ. "Constantin Brancusi" Tg. Jiu

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Realizarea si implementarea sistemelor informatice-cerinta majora a societatii informationale
Scurta descriere: Current research indicates that the significant global expenditure on information systems is increasing and will continue to grow. It is very likely that in the future, organisations will continue to invest heavily in IS. It has been suggested that IS will further expand so that societies and organisations in the future will depend on global IS infrastructures, that knowledge management and professional knowledge, and that telecommunication networks will create virtual organisations, businesses, markets and opportunities. The deployment of IS has been Proclaimed as the solution to many organisational and business problems. Many proponents of the IS claim the implementation of IS can resolve many complex business problems, and can deliver real competitive advantage and organisational improvements. Critical assessment of the implementation of certain IS has clearly competitive advantage.
52. Ganea Mihai,
Inst.: Company Doriana Impex SRL

Sectiunea: A, Expozitie
Titlul lucrarii: SiCOND QUAESTIO - Chestionare legislatie rutiera
Scurta descriere: SiCOND QUAESTIO este un sistem de testare prin selectie aleatorie controlata a intrebarilor dintr-o serie de 1000 de inregistrari. Quaestio poate fi utilizat pentru orice domeniu de testare tip grila, prin modificarea continutului intrebarilor si respectiv schimbarea elementelor grafice afisate. Quaestio aduce in premiera pentru Romania mai multe caracteristici, cum ar fi : utilizarea imaginilor digitale, preluate din traficul rutier real intr-un material e-learning, alaturi de imagini grafice; sistemul de examinare prevazut cu ?timer? care incheie automat examenul la expirarea timpului alocat; mecanismul de control al ponderii structurale a tematicilor de studiu in cadrul chestionarelor generate prin metode aleatorii. Nu in ultimul rand trebuie mentionat ca acest sistem este o aplicatie de baze de date, ceea ce face deosebit de facila modificarea si extensia continutului. Quaestio este de fapt o "platforma" de examinare portabila in orice domeniu pretabil la acest tip de examinare.
53. Parvu Elena,
Prof. Gr. I
Inst.: Grup Scolar Industrial de Marina, Constanta

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Implementarea sistemului e-Learning in invatamantul preuniversitar - alternativa la invatamantul traditional pentru CDSc (curs optional de LabVIEW)
Scurta descriere: Scoala romaneasca se afla in momentul de fata la trecerea de la o etapa de reforme structurale si de continut la o etapa mai profunda si anume la cea de schimbare a demersului didactic, mai concret, de schimbare a modului de predare/invatare in clasa (reala sau virtuala).O alternativa la metodele traditionale o constituie sistemul e-Learning,prin forma de invatamant deschis la distanta.
In lucrare este prezentat modul in care se utilizeaza aceasta alternativa in invatamantul preuniversita, pentru predarea unui curs optional care face parte din oferta educationala a scolii noastre . Cursul se numeste "Laborator virtula de fizica", are ca suport mediul de programare grafica LabVIEW si este un curs online, integrat pe o platforma educationala MOODLE.
54. Iacob Andrei,
Inst.: Facultatea de Informatica, Universitatea "Al. I. Cuza", Iasi

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Istoria Romanilor - sistem de predare/evaluare pe calculator
Scurta descriere: Pachetul de programe "Istoria Romanilor" este un instrument didactic destinat profesorului de istorie pentru a-i usura munca in cadrul unei lectii. Istoria este o stiinta care la prima vedere nu are absolut nici o legatura cu informatica, implicit cu tehnica de calcul. Dar, facilitatile oferite de calculator reusesc sa aduca o structurare mai riguroasa a materiei si a evaluarii, structurare ce reprezinta un pas inainte in predarea istoriei.
55. Draghicescu Daniel,
Elev
Inst.: Colegiul National Gib Mihaescu, Grupul Scolar "I.C.Bratianu", Dragasani

Ignatescu Marius,
Elev
Inst.: Colegiul National Gib Mihaescu, Grupul Scolar "I.C.Bratianu", Dragasani

Sectiunea: C, Expozitie
Titlul lucrarii: Reckoner
Scurta descriere: Programul initiaza elevii incepatori in cunoasterea calculatorului din punct de vedere hardware. Programul contine si teste de verificare a cunostiintelor acumulate cu ajutorul acestui program.
Elevul trebuie sa identifice principalele componente ale unui PC, sa cunoasca rolul si pozitia fiecarei componente in alcatuirea unui calculator personal.
56. Plesea Doru Alexandru,
Conf. Dr.
Inst.: Facultatea de Comert, ASE Bucuresti

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Modalitati de utilizare a instruirii asistate de calculator in cadrul activitatilor desfasurate in laboratoarele de merceologie
Scurta descriere: Tehnologiile multimedia si posibilitatile de conectare a echipamentelor de masura si control la calculatoarele personale ofera noi modalitati de desfasurare a lucrarilor de laborator. O serie de informatii si cunostinte care, prin metodele traditionale de invatare puteau fi insusite doar prin efectuarea nemijlocita a activitatilor de laborator, sunt acum accesibile studentilor on-line. Lucrarea isi propune sa prezinte o solutie care se poate aplica fara costuri suplimentare ridicate in cadrul laboratoarelor de merceologie din cadrul A.S.E., folosindu-se infrastructura actuala.
57. Dobrescu Razvan,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Gabriel Teodoru,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Dobrescu Corina,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Miscarea particulelor in camp electric, camp magnetic si camp gravitational
Scurta descriere: Tema abordata este miscarea particulelor electrizate in camp electric si camp magnetic. In cadrul acestei teme au fost puse in evidenta urmatoarele aspecte:
- simularea miscarii unei particule electrizate in:
    camp electric uniform (longitudinal sau transversal)
    camp electric neomogen
    camp electric central
    camp magnetic uniform (transversal sau oblic)
    camp magnetic neomogen
- simularea miscarii corpurilor punctiforme in camp central gravitational
- prezentarea principiului de functionare al unor dispozitive:
    acceleratorul liniar de particule
    ciclotronul
    spectrometrul de masa
    lentila magnetica
Pentru intelegerea fenomenului fizic prezentat, aplicatia ofera informatii teoretice despre:
- miscarea purtatorilor de sarcina electrica in camp electric si camp magnetic
- acceleratorul liniar de particule
- ciclotronul
- spectrometrul de masa
- miscarea corpurilor punctiforme in camp central gravitational
Pentru o buna integrare a aplicatiei in procesul didactic, aceasta contine si un instrument de evaluare a notiunilor dobandite de elev in urma parcurgerii lectiilor cat si tema pentru acasa.
58. Dobrescu Razvan,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Gabriel Teodoru,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Dobrescu Corina,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Electromagnetism
Scurta descriere:
Lectia 1. Efectul Hall
Tema abordata este efectul Hall ce apare pentru un conductor metalic, respectiv un semiconductor,parcurs de curent electric si aflat intr-un camp magnetic. In cadrul acestei teme au fost puse in evidenta urmatoarele aspecte:
- simularea efectului Hall pentru conductori metalici si semiconductori la nivel macroscopic cat si la nivel microscopic
- prezentarea dependentei tensiunii Hall de:
    intensitatea curentului electric
    sensul inductiei campului magnetic Pentru intelegerea fenomenului fizic prezentat, aplicatia ofera informatii teoretice despre:
- efectul Hall
- intensitatea curentului electric
- inductia campului magnetic
Pentru o buna integrare a aplicatiei in procesul didactic, aceasta contine si un instrument de evaluare a notiunilor dobandite de elev in urma parcurgerii lectiilor cat si tema pentru acasa.
Lectia 2.Forta electromagnetica
Tema abordata este forta electromagnetice de interactie dintre un camp magnetic uniform si un conductor parcurs de curent electric. In cadrul acestei teme au fost puse in evidenta urmatoarele aspecte:
- reprezentarea grafica interactiva a fortei electromagnetice
- simularea miscarii unui conductor rectiliniu parcurs de curent electric aflat intr-un camp magnetic uniform
- prezentarea cauzelor miscarii unui conductor rectiliniu parcurs de curent electric aflat intr-un camp magnetic
- simularea miscarii unui cadru metalic dreptunghiular parcurs de curent electric si aflat in camp magnetic uniform
- prezentarea conditiilor de echilibru pentru un cadru dreptunghiular parcurs de curent si aflat in camp magnetic
Pentru intelegerea fenomenului fizic prezentat, aplicatia ofera informatii teoretice despre:
- forta electromagnetica
- regula burghiului drept
- inductia campului magnetic
- conditii de echilibru pentru un solid rigid
- momentul fortei
Pentru o buna integrare a aplicatiei in procesul didactic, aceasta contine si un instrument de evaluare a notiunilor dobandite de elev in urma parcurgerii lectiilor cat si tema pentru acasa.
Lectia 3.Forta Lorentz
Tema abordata este forta Lorentz cu care actioneaza un camp magnetic asupra unei particule electrizate aflata in miscare. In cadrul acestei teme au fost puse in evidenta urmatoarele aspecte:
- definirea fortei Lorentz
- reprezentarea grafica a fortei Lorentz
- evidentierea efectului fortei Lorentz asupra particulelor dintr-un arc electric
- simularea miscarii unei particule electrizate in:
    camp magnetic uniform transversal, longitudinal si oblic
- simularea miscarii unor ioni intr-un electrolit (solutie apoasa cu detergent)
- evidentierea efectului fortei Lorentz asupra unui electrolit aflat in camp magnetic si camp electric radiar
Pentru intelegerea fenomenului fizic prezentat, aplicatia ofera informatii teoretice despre:
- forta Lorentz
- campul magnetic
- inductia campului magnetic
- campul electrostatic
- miscarea particulelor electrizate in camp magnetic uniform
Pentru o buna integrare a aplicatiei in procesul didactic, aceasta contine si un instrument de evaluare a notiunilor dobandite de elev in urma parcurgerii lectiilor cat si tema pentru acasa.
59. Huides Felicia,
Profesor Gr. I
Inst.: Grupul Scolar de Chimie "Costin Nenitescu", Bucuresti

Eftimie Mihaela,
Profesor Gr. I
Inst.: Grupul Scolar de Chimie "Costin Nenitescu", Bucuresti

Rusu Contesina,
Profesor Gr. I
Inst.: Grupul Scolar de Chimie "Costin Nenitescu", Bucuresti

Negura Catrinel,
Profesor Gr. I
Inst.: Grupul Scolar de Chimie "Costin Nenitescu", Bucuresti

Sectiunea: A, Expozitie
Titlul lucrarii: Fizica si tehnologia informatiei in invatamantul romanesc preuniversitar
Scurta descriere: Progresele considerabile in domeniul informaticii, atat hardware cat si software, au revolutionat tehnologiile educationale. Acest lucru a dus la dezvoltarea si perfectionarea invatamantului.
Astfel computerul, prin posibilitatile sale remarcabile se acrediteaza ca un instrument de invatare (instruire), cercetare si gestionare.
In mod deosebit Intereseaza Instruirea Asistata de calculator IAC.
Devenind un mediu interactiv, in masura sa intretina un dialog intens de intrebari si raspunsuri cu elevul care-l utilizeaza, posibilitatile virtuale de folosire a computerului ca instrument de sprijinire a instruirii sunt numeroase. Instruirea asistata de calculator este superioara instruirii lineare sau ramificate a invatarii clasice datorita aplicarii modelarii pe calculator a proceselor cunoasterii (de exemplu: crearea si modelarea pe calculator a unor experimente virtuale).
In aceasta prezentare ne propunem sa atragem atentia profesorilor de fizica asupra Instruirii Asistate de Calculator folosind soft-urile specifice Interactive Physics si Crocodile Clips.
60. Sorin Vasilescu,
Student
Inst.: UPB, Facultatea de Automatica si Calculatoare

Ioana Stoica,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Interferenta Luminii
Scurta descriere: Acest soft educational contine doua unitati didactice din unitatea de invatare "Interferenta luminii". Unitati didactice:
- Dispozitive interferentiale (dispozitivul Young, biprisma Fresnel, Oglinda Lloyd - interferenta nelocalizata
- Pana optica si Inelele lui Newton (interferenta localizata)
"Interferenta luminii" este un software educational interactiv in totalitate, elevul putand studia fenomenul jucandu-se". Suportul vizual confera o intelegere rapida a fenomenului studiat, iar animatiile si reluarile implica fiecare elev in procesul dirijat de invatare, realizandu-se un feedback optim. Spre deosebire de metoda clasica, acest program propune un altfel de test, concretizat prin modulul "Oglinda Lloyd". Profesorul are la indemana un instrument util, care completeaza metodele clasice. Experimentele virtuale propuse permit nu doar o descriere a fenomenului de interferenta a luminii, ci si vizualizarea fenomenului prezentat si mai mult, modificarea parametrilor ce duc la modificarea figurii de interferenta.
61. Cristina Pisica,
Preparator
Inst.: Univ. "Dunarea de Jos", Galati

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: E-Learning de la instruire la testare
Scurta descriere: -
62. Andrei Micu,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Bogdan Galusca,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Hidrodinamica
Scurta descriere: Tema abordata este hidrodinamica fluidului ideal. In cadrul acestei teme au fost puse in evidenta urmatoarele aspecte:
- simularea curgerii stationare a unui fluid ideal in diferite situatii:
    curgerea printr-o conducta orizontala
    curgerea printr-o conducta orizontala prevazuta cu sonde de presiune
    curgerea lichidului dintr-o seringa orizontala
    curgerea lichidului dintr-un vas prevazut cu un orificiu
    curgerea lichidului dintr-un vas prevazut cu un doua orificii
    curgerea lichidului dintr-un carucior mobil prevazut cu un orificiu
- prezentarea principiului de functionare al pulverizatorului
- prezentarea principiului de functionare al tubului Venturi
Pentru intelegerea fenomenului fizic prezentat, aplicatia ofera informatii teoretice despre:
- curgerea stationara a unui fluid ideal
- ecuatia de continuitate
- legea lui Bernoulli
- sonda de presiune
- tubul Venturi
- seringa
- pulverizator
Pentru o buna integrare a aplicatiei in procesul didactic, aceasta contine si un instrument de evaluare a notiunilor dobandite de elev in urma parcurgerii lectiilor cat si tema pentru acasa.
62. Petre Ciungu,
Profesor Drd.
Inst.: Colegiul Comercial "Virgil Madgearu"

Cristina Antoaneta Ciungu,
Profesor Drd.
Inst.: Colegiul Comercial "Virgil Madgearu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Specificul Managementului de proiecte informatice in contextul integrarii invatamantului romanesc in sistemul de invatamant european
Scurta descriere: Societatea romaneasca depune eforturi vizibile in directia informatizarii tuturor sectoarelor de activitate, deci si in domeniul invatamantului. Programele ambitioase de extindere a utilizarii calculatoarelor in scolile gimnaziale si in licee isi vor demonstra efectul in anii urmatori. De aceea, strategia nationala de accelerare a proceselor specifice societatii informationale urmareste definirea noului context ce va conduce la dezvoltarea de aplicatii informatice pentru cetatenii tarii noastre, indiferent de nivelul de calificare. Internetul, ideea de generalizare a utilizarii computerelor in contabilitate, in efectuarea de plati si taxe on-line, derularea licitatiilor, reprezinta numai cateva aspecte prezente zilnic. Cadrul legal pentru piata de software si comertul virtual au rolul de operationalitate a tuturor etapelor pe care le traverseaza un proces de investitii masive in tehnica de calcul si infrastructura aferenta.
63. Pletea Ariadna Lucia,
Conf. Drd.
Inst.: Universitatea Tehnica "Gh. Asachi", Iasi

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Rezolvarea ecuatiilor diferentiale cu softul Mathematica
Scurta descriere: Lucrarea ilustreaza modul in care se poate folosi pachetul de programe Mathematica pentru intelegerea cursului de ecuatii diferentiale prezentat studentilor de la facultatea de automatica si calculatoare. Sunt analizate citeva aspecte care apar in utilizarea acestui soft. Este pus in evidenta, prin exemple, faptul ca sunt probleme de ecuatii diferentiale care nu pot fi rezolvate cu ajutorul softului de calcul simbolic utilizat. Unul din scopurile lucrarii este de a vedea unele limite ale instrumentului de calcul folosit si modurile de a le rezolva.
Concluzia lucrarii: studentii pot folosi softul Mathematica pentru rezolvarea problemelor de matematica care apar in inginerie iar utilizarea softului este o metoda complementara si nu substitutiva matematicii.
64. Moraru Silvia,
Profesor
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Sotropa Ioan,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Paragina Silviu-Vladimir,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Rosner Daniel,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Cotescu Andrei,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Brosiu Adrian,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Banu Bogdan,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Alcani
Scurta descriere: Soft educational pentru chimie care explica mecanismul reactiilor chimice ale Alcanilor. Acest proiect multimedia este structurat pentru 7 lectii, contine test predictiv de tip grila, teste sumative, iar in fiecare moment al lectiei, elevul poate sa obtina date despre urmatoarele notiuni:

1. Definitia alcanilor
2. Termeni omonimi
3. Geometria moleculelor de alcani si de isoalcani
4. Regulile IUPAC de definire a izomerilor de n-alcani
5. proprietatile chimice ale alcanilor
6. procesul chimic al metanului
Noutati
Lectia explica geometria moleculei precum si descrierea procesului chimic exemplu: reactia poate fi urmarita pas cu pas o transformare a reactantilor in produsi de reactie, ruperea legaturilor covalente simple C-H si Cl - Cl si refacerea legaturilor covalente simple C-Cl si H - Cl. Alternanta si interactivitatea pastrata in timpul lectiei creste eficienta invatarii. Elevul poate folosi o mare varietate de unelte de auto invatare prin apasarea butoanelor de rezumare a materialului, citirea teoriei poate duce la materiale anterioare pentru un studiu mai aprofundat si sa deschida ferestre pentru a vizualiza mecanismele de reactie
Stadiile lectiei, pot fi urmarite de profesor pentru fiecare elev, feedback-ul este obtinut prin teste sumative
Tehnologii folosite: Java, Java 3D (Direct X/OpenGL), VRML, HTML, Flash.
65. Mirela Oanea,
Profesor
Inst.: Scoala Nr. 19, Pitesti

Liliana Turturoiu,
Inspector
Inst.: Scoala Nr. 19, Pitesti

Laura Necuta,
Profesor
Inst.: Scoala Nr. 19, Pitesti

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Educatorul si educatia virtuala
Scurta descriere: Privire critica asupra invatamantului virtual in prezent si in perspectiva.
66. Adrian Mihalcea,
Profesor
Inst.: Colegiul National N. Iorga, Valenii de Munte

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Oscilatii mecanice
Scurta descriere: Proiectul contine 5 parti: 1)Oscilatorul armonic. Pornind de la constantele sistemului introduse de utilizator, se simuleaza o oscilatie armonica in timp real si se poate realiza un experiment virtual. Folosindu-se o reprezentare grafica inspirata din modul de functionare al unui osciloscop, se face reprezentarea in functie de timp a marimilor de stare ale sistemului si a interdependentei acestora. 2)Legatura dintre miscarea oscilatorie armonica si miscarea circulara uniforma. 3)Compunerea oscilatiilor paralele si perpendiculare (cazul frecventelor egale si neegale) 4)Oscilatii amortizate 5)Oscilatii fortate (cu studiul rezonantei si al cazurilor departe de rezonanta)
67. Andrei Micu,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Galusca Bogdan,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Dobrescu Corina,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Electromagnetism
Scurta descriere: Tema abordata cuprinde experimente interactive referitoare la: campul magnetic si inductia campului magnetic, fenomenul de inductie electromagnetica si forta electrodinamica. Experimentele au scopul de a ajuta elevul sa inteleaga mai bine partea teoretica, care poate fi accesata concomitent cu experimetele.
68. Andrei Micu,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Galusca Bogdan,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Dobrescu Corina,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Hidrodinamica
Scurta descriere: Tema abordata este hidrodinamica fluidului ideal. In cadrul acestei teme au fost puse in evidenta urmatoarele aspecte:
- simularea curgerii stationare a unui fluid ideal in diferite situatii:
- curgerea printr-o conducta orizontala
- curgerea printr-o conducta orizontala prevazuta cu sonde de presiune
- curgerea lichidului dintr-o seringa orizontala
- curgerea lichidului dintr-un vas prevazut cu un orificiu
- curgerea lichidului dintr-un vas prevazut cu un doua orificii
- curgerea lichidului dintr-un carucior mobil prevazut cu un orificiu
- prezentarea principiului de functionare al pulverizatorului
- prezentarea principiului de functionare al tubului Venturi
Pentru intelegerea fenomenului fizic prezentat, aplicatia ofera informatii teoretice despre:
- curgerea stationara a unui fluid ideal
- ecuatia de continuitate
- legea lui Bernoulli
- sonda de presiune
- tubul Venturi
- seringa
- pulverizator
Pentru o buna integrare a aplicatiei in procesul didactic, aceasta contine si un instrument de evaluare a notiunilor dobandite de elev in urma parcurgerii lectiilor cat si tema pentru acasa.
69. Mihai Ganea,
Inginer
Inst.: SC Company Doriana Impex SRL

Bakai Magdolna,

Banyasz Laszlo,

Bodo Antal Janos,

Csata Orsolya,

Csergő Aliz,

Eftimie Gabriella,

Ferencz Csaba,

Nagy Istvan,

Torma Judit,

Zsigmond Jozsef,

Sectiunea: A, Expozitie
Titlul lucrarii: SiCOND LEX M - Sistem e-learning Multilingv
Scurta descriere: SiCOND LEX M este primul sistem e-learning multilingv (romana, maghiara, engleza) care are ca obiect legislatia rutiera. Prin realizarea acestui sistem ne propunem, intr-o prima faza, sa venim in sprijinul conationalilor nostri de etnie maghiara. Software-ul are un dublu rol ? tratarea unui subiect specific (codul rutier) printr-un sistem e-learning si, in acelasi timp, este un sistem ideal pentru perfectionarea cunostintelor de limba romana prin prezenta termenilor de specialitate afisati de interfata multilingva. Este cunoscut faptul ca intelegerea unor notiuni este mult mai facila prin lecturarea unui text in limba materna, avand, in acelasi timp, traducerea aceluiasi text in limba romana. Pentru a face accesibila legislatia romana oricarui cetatean european (si nu numai) principalele regul i si restrictii sunt prezentate si in limba engleza. LEX M este prin constructie o ?platforma multilingva? ce poate fi foarte usor extinsa, adaptata si utilizata in orice alt domeniu educational.
70. Draghicescu Daniel,
Elev
Inst.: C.N. Gib Mihaescu Dragasani

Ignatescu Marius,
Elev
Inst.: Gr. Sc. I.C. Bratianu Dragasani

Sectiunea: Expozitie
Titlul lucrarii: Vectron Player
Scurta descriere: ectron este un player audio - video. Iata cateva lucruri din ce stie Vectron sa faca: Top 10 - Face un clasament cu cele mai ascultate melodii de dvs. Vectron Dj - Stie sa puna singur melodiile dvs. preferate, asta in functie de clasament.
Biblioteca formatii - Va arata bibliografia, versuri sau chiar si poza formatiei care ruleaza
Id Tag Auto Writer - Scrie Id Tag-uri dupa numele fisierului. Nu mai e nevoie sa pierdeti ore intregi pentru a scrie singur id tag-urile la sute sau mii de melodii. Vectron face munca grea in locul dvs. Pentru mai multe detalii accesati www.cybersoft.sbn.bz.
71. Dita Radu,
Student
Inst.: Facultatea de Matematica si Informatica

Roman Andrei,
Student
Inst.: Facultatea de Matematica si Informatica

Mihalcea Ovidiu,
Student
Inst.: Facultatea de Matematica si Informatica

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Poliedru
Scurta descriere: Prezentare a unei lectii de geometrie euclidiana in spatiu. Contine descrierea corpurilor, relatii si posibilitatea de rotire in spatiu a obiectelor.
72. Iuliana Dobre,
Lector Dr. Mat.
Inst.: Universitatea Petrol - Gaze din Ploiesti

Cristian Marinoiu,
Conf. Dr. Mat.
Inst.: Universitatea Petrol - Gaze din Ploiesti

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: "phpTest" - Pachet software de evaluare a cunostintelor studentilor
Scurta descriere: Una dintre componentele importante ale procesului de predare ? invatare din cadrul sistemului de invatamant superior este evaluarea studentilor. Evaluarea in sine este un proces dinamic si complex. In prezent, datorita conditiilor noi in care se desfasoara procesele de predare ? invatare, precum si a cerintelor de a dezvolta capabilitati din ce in ce mai complexe la studenti, procesul de evaluare nu mai poate fi considerat doar unul sumativ ? cantitativ, cu o componenta calitativa redusa datorata existentei unui sistem rigid de notare, ci trebuie sa fie unul flexibil, usor adaptabil cerintelor actuale si focalizat pe evaluarea calitativa a cunostintelor studentilor. Tendintele actuale din domeniul tehnicilor si tehnologiilor de evaluare sunt directionate catre utilizarea resurselor software si hardware din dotarea institutiilor de invatamant superior. In articolul de fata este prezentat un pachet software de evaluare a cunostintelor studentilor cu o larga aplicabilitate, care implica un numar redus de resurse necesare, usor accesibile si convenabile din punct de vedere al cheltuielilor de achizitionare si intretinere.
73. Boiciuc Adrian,
Student
Inst.: Universitatea "Dimitrie Cantemir"

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Cursuri Online (www.jobro.ro) unul dintre cele mai complexe sisteme LMS existente in Romania
Scurta descriere: Bazat pe o platforma open-source, cursuri on-line ofera, unul dintre cele mai complexe si performante sisteme de tip LMS (Learning Management System). Gestionarea continutului, testari on-line, forumuri de discutii, chat, jurnal, seminarii, notare automata, gestionarea grupelor, totul pregatit pentru a sustine un curs modren, bazat pe un sistem constructivist de invatare ... si in plus accesibil pentru oricine doreste sa se prezinte cu un curs on-line.
74. Muntean Marius,
Asistent
Inst.: Universitatea "Dimitrie Cantemir"

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Open - Source in e-learning, o sansa pentru invatamantul romanesc
Scurta descriere: "Tarile care au cea mai mare nevoie de software educational, si-l pot permite cel mai putin". Platformele open-source, deja cunoscute prin raspandirea si eficienta lor (Linux - exemplul cel mai concludent) pot sprijini dezvoltarea unui intreg sistem acolo unde resursele financiare sunt o problema. Mii de oameni colaboreaza la elaborarea unui produs software, care de multe ori il depaseste in calitate si performante pe cel de firma. O sansa pentru Romania - utilizarea sistemelor open - source (GRATUITE) acolo unde nu exista fonduri alocate sau unde acestea sunt prea putine. "Putem intra in randul sistemelor de educatie europene, nefiind la fel de bogati, dar fiind extrem de eficienti".
75. Muntean Marius,
Asistent
Inst.: Universitatea "Dimitrie Cantemir"

Aurel Codoban,
Profesor
Inst.: Universitatea "Babes Boliyai", Cluj Napoca

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Constructivismul in invatamantul modern
Scurta descriere: Odata cu introducerea tehnologiilor IT sunt sustinute metode noi de invatare. Constructivismul ca strategie didactica este o reusita in invatamantul modern. "Studentul dobandeste cunostinte noi, bazate pe cunostintele deja detinute, prin experiente noi, activitati concrete, constructive. In perspectiva constructivista cunostintele se construiesc de catre fiecare din noi, nu se transfera". Un sistem modern de invatare on-line (www.jobro.ro) foloseste acest principiu educativ. E un principiu folosit cu succes in SUA si in toata Europa, il acceptam si noi si ne transformam sistemul educational? ... sau ...
76. Muntean Marius,
Asistent
Inst.: Universitatea "Dimitrie Cantemir"

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Hosting e-Learning Gratuit
Scurta descriere: Crearea unui curs interesant si prezentarea lui pe internet este acum o operatie extrem de facila. Puteti utiliza o platforma open - source in care va puteti crea propriul curs cu toate facilitatile unui sitem de e-learning modern: resurse (word, powerpoint, flash, pagini web, etc.), seminarii, teste, sondaje, sistem de notare, evidenta grupelor, forumuri de discutii, chat, prezenta, evidenta tuturor activitatilor, etc. In urma cu un an incercam sa contruiesc un sistem viabil pentru e-learning in Romania. Acum il folosesc si functioneaza foarte bine: www.jobro.ro.
77. Danet Nicolae,
Conf. Dr.
Inst.: Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Metode de constructie a curbelor plane. O introducere folosind Mathcad
Scurta descriere: Lucrarea prezinta posibilitatile oferite de Mathcad pentru a realiza o carte electronica in scopul invatarii metodelor de constructie a curbelor plane folosind curbe Bezier si functii spline.
78. Trocan Cristian Adrian,
Elev
Inst.: Gr. Sc. "C-tin Brancoveanu" Targoviste

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Sistemul Cardio-vascular
Scurta descriere: Sistemul cardiovascular este o lucrare realizata in Macromedia Flash MX si Dreamweaver MX. Este conceputa astfel incat sa ofere toate informatiile despre acest capitol de biologie studiat de elevii claselor a XI-a, profil real. Lucrarea contine de fapt 3 lectii de biologie :
1. Anatomia inimii,
2. Fiziologia inimii, 3.
Circulatia arteriala si venoasa.
Ea poata fi adaptata foarte usor sistemului AEL, fiind astfel prezentata la orele de bilogie.
Caracteristicile minime ale unui sistem astfel incat lucrarea sa ruleze sunt : Pentium II la 233 MHz, 64 MB memorie RAM, CD-ROM 24X. Lucrarea a fost conceputa in colaborare cu prof. Vlad Gheorghita , prof. de biologie la Gr.Sc. "C-tin Brancoveanu" Tgv.
79. Tamba Andrei - Mircea,
Elev
Inst.: Gr. Sc. "I.L.Caragiale", Moreni

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Ortografie, ortoepie si punctuatie
Scurta descriere: Ortografie, ortoepie si punctuatie este o lucrare realizata in Macromedia Flash MX 2004 in perioada de trial si pune la dispozitia utilizatorilor toate informatiile necesare studierii corecte a acestor notiuni. Acest site este dedicat in special elevilor de liceu, dar nu numai.
Pentru a putea accesa acest site sunt necesare Internet Explorer 5.5 si Macromedia Flash Player.
80. Stanescu Mihaela,
Profesor
Inst.: Grup Scolar de Chimie Industriala Pitesti

Stefanescu Cristian,
Elev
Inst.: Grup Scolar de Chimie Industriala Pitesti

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Liste
Scurta descriere: Soft educational ce implementeaza operatiile de baza pentru lucrul cu liste liniare in alocare dinamica.
81. Cocu Adina,
Sef Lucrari
Inst.: Universitatea "Dunarea de Jos", Galati

Stefanescu Diana,
Sef Lucrari
Inst.: Universitatea "Dunarea de Jos", Galati

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Implementarea modulului de evaluare a studentului prin standardul IMS
Scurta descriere: In cadrul articolului prezentam implementarea modulului de evaluare si testare folosind standardele Organizatiei IMS Global Learning Consortium prin specificatia QTI (Question and Test Interopperatibility), care vin in sprijinul dezvoltatorilor de platforme de elearning pentru realizarea de teste partajabile si reutilizabile.
82. Cecilia Balanescu,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Corina Achinca,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Rodica Cherciu,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Sorin Vasilescu,
Elev
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu", Bucuresti

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Informatica - Tehnici avansate de programare - Recursivitate
Scurta descriere: Acest produs multimedia ofera elevilor oportunitatea de a cunoaste, utiliza si implementa tehnica de programare recursiva.
Pentru a ne atinge scopul, au fost urmarite urmatoarele aspecte:
- definirea tehnicii recursive si prezentarea unor probleme care pot fi rezolvate utilizand aceasta tehnica de programare;
- prezentarea subprogramelor principalele (functii si proceduri) specifice metodei recursive si aplicarea acestui sablon pe exemple concrete;
- formarea abilitatilor de a construi algoritmi bazati pe tehnica recursiva prin utilizarea metodelor activ-participative;
Lectia este prezentata pe module si permite profesorului sa o adapteze atat la nivelul de pregatire al elevilor cat si la trasaturile psihologice ale fiecarui individ. Elevul are numeroase resurse la dispozitie cu ajutorul carora sa poata invata in ritmul sau specific: butoane de revenire, de teorie, de reluare a anumitor pasi, ferestre de dialog, mecanisme specifice care permit stabilirea vitezei de rulare a anumitor explicatii, rularea automata a experimentelor sau poate conduce el insusi un experiment, in intregime. Aceste lectii includ de asemenea pasi de testare ce permit un feedback permanent care sa ilustreze progresul inregistrat de catre elev.
83. Monica Vladoiu,
Inst.: Universitatea Petrol - Gaze din Ploiesti

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Invatarea combinativa - oportunitati pentru personalizare si reflexie
Scurta descriere: Invatarea combinativa (blended learning) pare cea mai fireasca si logica evolutie pentru procesul de instructie si educatie in societatea contemporana. Ea ofera o solutie eleganta si potential eficienta pentru provocarile generate de nevoia de personalizare, flexibilitate si reflexie in invatamint. Forta sa vine din imbinarea elementelor inovative din domeniul tehnologiei cu interactiunea si motivarea prezente in instructia clasica de calitate. Disciplinele modulare, cursurile deschise si angajante, clasele virtuale, grupurile de actiune, simularile on-line imersive, invatarea bazata pe proiecte in mediul clasic sau virtual, instruirea on-line live, invatarea prin descoperire sint citeva oportunitati de instruire care se pot combina pentru a genera solutii integrate de instruire de tip combinativ.
84. Marius Ivanov,
Managing Partner
Inst.: ALTFACTOR Galati

Ifrim Vasile,
Managing Partner
Inst.: ALTFACTOR Galati

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Profesorul intre real si virtual
Scurta descriere: Prezenta lucrare isi propune sa analizeze rolul profesorului in cadrul procesului complex de elaborare a unei lectii virtuale. Este o abordare care pune accentul in mai mica masura pe detaliile tehnice, aducand in prim plan perspectiva software-ului educational vazut ca produsul final al unui efort comun.
Mai mult decat un simplu produs, o lectie virtuala este cadrul care reuneste experienta didactica a profesorului si competentele creatorului de software. Rezultatul final pe care acestia il urmaresc este ?lectia perfecta? ? un produs care nu este doar bogat in informatii, ci faciliteaza intelegerea, care nu se limiteaza la a prezenta date, ci pune accentul pe interactivitate, care sa valorifice cat mai bine oportunitatile pe care tehnologia informatiei le ofera, in beneficiul elevului si al profesorului.
85. Grosu Codrut Miron,
Elev
Inst.: Colegiul National "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Fizica - Noua dimensiune
Scurta descriere:
Produsul incearca sa aduca o imbunatatire a modului de predare a informatiilor prin intermediul computerului, prin introducerea tehnologiilor folosite in special in crearea jocurilor pe computer. S-a dorit depasirea granitelor rigide impuse de aplicatiile multimedia prin trecerea de la viziunea bidimensionala a continutului la cea tridimensionala. Intregul produs a fost conceput in asa fel incat sa semene cu un joc in care telul este acumularea si utilizarea cunostintelor din mecanica, studierea interactiva a experimentelor adiacente capitolelor implementate si nu in ultimul rand provocarea unei senzatii agreabile care sa faciliteze retinerea informatiilor propuse spre invatare.
Materia este impartita in seturi de formule si definitii permanent accesibile prin intermediul unei interfete prietenoase, urmata de o serie de probleme avand la baza sisteme construite spre a fi studiate de elev si prezentate acestuia in niste laboratoare miniaturale. Notarea se realizeaza acordand puncte pentru fiecare problema rezolvata si in functie de punctajul obtinut elevul este avansat la urmatorul nivel, unde se va confrunta cu noi definitii si probleme. Progresul elevului (numar de probleme rezolvate raportate la numar de solutii trimise) este permanent inregistrat spre a fi studiat ulterior.
Produsul nu necesita utilizarea de software adiacent spre a fi vizualizat.
In esenta este un joc al mintii care urmareste dezvoltarea capacitatii de rezolvare de probleme si creativitatea elevului.
86. Mihaela-Hanako Matcovschi,
Conf. Univ., Dr. Ing. Mat.
Inst.: Universitatea Tehnica "Gh. Asachi" Iasi

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Petri Net Toolbox for MATLAB - Modern Teachware for Control Engineering
Scurta descriere: The Petri Net Toolbox version 2.0 (PN Toolbox) is a software package running under MATLAB that allows simulation, analysis and synthesis of the discrete-event systems modeled via the Petri net formalism. This software package is registered at the Romanian Office for Copyright (ORDA) as intellectual property of the Technical University "Gh. Asachi"of Iasi and it is also included in the Connections Program of The MathWorks Inc. (the MATLAB's producer). A trial version of the PN Toolbox together with its online help in English and animated demos are available on the web site http://www.ac.tuiasi.ro/pntool/. Our paper presents the key features of the Petri Net Toolbox and illustrates its exploitation in the training of the students specializing in Control Engineering or related areas. The toolbox is equipped with a user-friendly graphical interface and can handle five types of Petri nets (untimed, transition-timed, place-timed, stochastic and generalized stochastic) with finit e or infinite capacity. Three simulation modes, accompanied or not by animation, are accessible. Dedicated procedures cover the key topics of analysis such as coverability tree, structural properties, time-dependent performance indices, max-plus state-space representations, etc. A design procedure is also available, based on parameterized models. The integration with the MATLAB philosophy enlarges the utilization of this popular software environment towards the area of discrete-event systems.
87. Dumitrescu Bogdan,
Elev
Inst.: Colegiul de Telecomunicatii Nicolae Vasilescu-Karpen

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Masurarea rezistentelor cu puntea Wheatstone
Scurta descriere: Este o prezentare in LabView 6.0 care reproduce o punte de masurare Wheatstone.
88. Moise Gabriela,
Sef Lucrari
Inst.: Universitatea Petrol-Gaze din Ploiesti

Ionita Liviu,
Doctorand
Inst.: Universitatea Petrol-Gaze din Ploiesti

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Metodologii de programare in realizarea software-urilor dedicate invatamantului electronic
Scurta descriere: Lucrarea prezinta punctul de vedere al autorilor in selectarea unei metodologii de dezvoltare a software-urilor educationale. Noile metodologii de programare dezvoltate in ultimii zece ani (metodologiile active) combinate cu metodologiile clasice permit realizarea unor software-uri educationale calitative.
89. Paragina Florica,
Profesor Gr. I
Inst.: Casa Corpului Didactic Bucuresti

Paragina Silviu,
Profesor Gr. I
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Invatarea asistata de calculator (prezentare generala)
Scurta descriere: Lucrarea isi propune sa prezinte conceptul de invatare asistata de calculator atat ca evolutie in timp cat si ca dezvoltare actuala.
90. Tataram Sanda Monica,
Conf. Dr.
Inst.: Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea Bucuresti

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Interfete grafice pentru aplicatii software educational
Scurta descriere: Prezenta lucrare anlizeaza perspectivele de evolutie a proiectarii interfetelor grafice pentru aplicatii in general si pentru cele de software educational in mod special. O atentie speciala este acordata elementelor de standardizare in aceasta activitate.
91. Jugureanu Radu,
Profesor
Inst.: SIVECO Romania SA

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Lectii pentru AEL - Advance e-Learning-aspecte psihopedagogice
Scurta descriere: Educatia asistata de computer permite abordarea sistemica a instruirii, o noua viziune pe care psiho-pedagogia o teoretizeaza in ultimii ani, dar care devine operativa in momentul in care strategia didactica se impleteste cu tehnologiile multimedia. Instruirea asistata de computer schimba atitudinea elevului, dar si a profesorului, fata de invatare, elevul devine centrul demersului didactic, rolul lui este activ pentru ca el isi construieste cunoasterea, profesorul mijloceste invatarea completand experienta sa personala cu ceea ce ii ofera platforma de e-learning AEL, dezvoltata de Siveco Romania SA si continutul educational ce o imbogateste, instrument complemetar de predare pentru toate obiectele din curricula, program implementat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, a facut posibila introducerea in toate liceele din Romania a noului mod de instruire, bazat pe ICT.
92. Popovici I. Constantin,
Conf. Dr.
Inst.: Univ. Tehnica "Gh. Asachi", Iasi

Sectiunea: B
Titlul lucrarii: Algoritmi numerici cu MATLAB
Scurta descriere: Lucrarea prezinta modul in care se poate utiliza mediul de programare MATLAB pentru predarea unor algoritmi numerici in cadrul cursurilor de matematica si anume "Analiza numerica" studentilor Facultatii de Constructii din Univ. Tehnica "Gh.Asachi" Iasi. Sunt prezentati,ca exemple,algoritmi numerici asociati urmatoarelor metode: metoda trapezelor, metoda Runge-Kutta de ordinul patru si metoda rotatiilor a lui Jacobi pentru calculul valorilor si vectorilor proprii ale matricelor simetrice.
93. Blaghi Sebastian,
Inst.: VSB Group

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: FiziK - cel mai bun software educational romanesc
Scurta descriere: -
94. Jugureanu Radu,
Profesor
Inst.: Siveco Romania SA

Sectiunea: Expozitie
Titlul lucrarii: Sistemul AEL
Scurta descriere: AEL este un sistem integrat de predare/invăţare şi management al conţinutului, menit să sprijine profesorii/tutorii, elevii, dezvoltatorii de conţinut, precum şi ceilalţi participanţi la actul educaţinal in procesul de invăţare. Deşi conceput iniţial pentru universităţi/invăţămant la distanţă, AEL este folosit in prezent pentru nivelul de invăţămant preuniversitar, fiind extrem de potrivit pentru diverse limbi de studiu, regiuni, diferite nivele de studiu şi tipuri de organizaţii.
AEL este prezent in trei forme: AEL pentru mediul preuniversitar, AEL pentru Universitati si AEL pentru corporatii.
95. Jugureanu Radu,
Profesor
Inst.: Siveco Romania SA

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: AEL
Scurta descriere: Soft educational pe platforma AEL. Standarde de proiectare. Didactica predarii cu ajutorul calculatorului.
96. Ungureanu Marius,
Elev
Inst.: Liceul Teoretic "Grigore Moisil"

Anghel Stefan,
Elev
Inst.: Liceul Teoretic "Grigore Moisil"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: e-Testing
Scurta descriere: Soft educational de evaluare al elevilor unuei unitati de invatamant pornind de la cel primar ajungand pana la cel universitar. Scopul nostru a fost acela de a creea un mediu virtual, o simulare cat mai apropiata de realitatea scolii traditionale. Folosind o interfata inteligibila, e-Testing poate fi asimilat de utilizatori imediat, creeand un mediu comfortabil de testare si consolidare a cunostintelor.
97. Cocu Adina,
Sef Lucrari
Inst.: Universitatea "Dunarea de Jos", Galati

Stefanescu Diana,
Sef Lucrari
Inst.: Universitatea "Dunarea de Jos", Galati

Sectiunea: A
Titlul lucrarii: Rolul strategiilor pedagogice de grup folosite in sistemele inteligente de instruire
Scurta descriere: Cercetările din domeniul AI-ED (inteligenţa artificială aplicată in educaţie) şi din domeniile conexe, au demonstrat necesitatea dezvoltării unor sisteme hibride de instruire asistată, care să imbine avantajele tutorialelor inteligente cu cele ale sistemelor multimedia. In plus, apare tendinţa de modificare a strategiilor pedagogice, cu scopul de a incorpora in mediul instrucţional o componentă socială şi de grup. Sistemele cooperative şi colaborative de instruire, in care invăţarea este privită ca o activitate socială, şi-au dovedit din plin eficacitatea. Studiul strategiilor pedagogice de grup evidenţiază abordări care pot fi valorificate şi in cazul strategiilor pedagogice directe.
98. Savin Sorin,
Student
Inst.: Universitatea "Dunarea de Jos", Galati

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Istoria Lumii
Scurta descriere: Aplicatia \"Istoria Lumii\" este o lucrare ce cuprinde ata materiale pentru desfasurarea orelor de istorie in cadrul scolilor geerale si liceelor. Softul contine si materiale utile celor care doresc o enciclopedie de istorie pentru studiu individual.
Aceasta aplicatie incearca sa transmita informatia utilizatorului intr-un mod interactiv. Din acest motiv aplicatia contine foarte multe inregistrari video aa evenimentelor petrecute in decursul istoriei.
99. Savin Tiberiu,
Elev
Inst.: Colegiul National "Al.I.Cuza"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Software pentru creearea orarelor scolare
Scurta descriere: Acest program ajuta la creearea orarelor scolare ,la incput de an, cu mai putin efort din partea profesorilor si definitiv totodata. Programul are resurse minime de utilizare acceptabile pentru un calculator scolar(PIII 800Mh, Win 2000/NT/Me/Xp, 64Mb Ram,rezolutie 1024/768).
El cere ca date de intrare numarul de grade din aceea scoala (ex I-VIII), numarul de clase paralele, numarul de ore pentru fiecare materie la fiecare clasa, numarul de profesori la fiecare materie. Dupa ce am introdus aceste date se apasa buttonul "creeaza orar" si dupa un anumit timp( durata lui depinde de procesor) va fi afisat orarul fiecarei clase din scoala in dreptul fiecarei materii find trecut numarul de ordine al profesorului ce preda la aceea materie.
100. Coman Alexandru,
Elev
Inst.: Col. Nat. Al. I. Cuza Galati

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Primul Razboi Mondial
Scurta descriere: IRM Primul razboi mondial, este un soft educational usor de folosit de oricine, menit sa dezvaluie oricui adevaruri din primul razboi mondial. Programul are o interfata prietenoasa, menita sa faca din utilizarea acestui program o experienta placuta, insotita de un fundal musical adecvat.
Intreg softul este realizat in Delphi 7, componentele auxiliare in Delphi 6, imaginile sunt prelucrate folosind Corel Draw 11, filmuletele au fost prelucrate folosind Windows Movie Maker, Adobe Premiere6 si Flash Mx 2004Pro.
Programul a fost realizat pentru o rezolutie de 1024 x 728 dar a fost testat si ruleaza fara nici o problema si pe 800 x 600.
Deoarece are integrat un modul pentru teste este si o buna modalitate de verificare a cunostintelor, atat ale unui singur utilizator, cat si a mai multor, intr-o retea print intermediul modulului TesteServer.
Softul ruleaza pe orice calculator care are minim 128mb Ram, si 16 mb grafica.
101. Iliescu Maria-Monica,
Profesor Gr. I
Inst.: Liceul Teoretic "Tudor Vladimirescu"

Buiu Simona,
Profesor Gr. I
Inst.: Liceul Teoretic "Tudor Vladimirescu"

Sectiunea: Expozitie
Titlul lucrarii: Softuri realizate de elevi
Scurta descriere: Sunt lucrari ale elevilor pregatite pentru lectii de fizica,dirigentie.
102. Cherciu Rodica,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Moraru Silvia,
Profesor
Inst.: Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"

Sectiunea: Expozitie
Titlul lucrarii: Scoala Europeana - Scoala viitorului
Scurta descriere: Romania are o pozitie geografica strategica fiind asezata la poarta rasariteana a Europei.
Acest lucru indreptateste participarea liceului nostru la realizarea legaturii indispensabile intre est si vest in ceea ce priveste schimbul de experienta si comunicare cu elevii si profesorii altor tari (scrisori, e-mail, alte legaturi care utilizeaza tehnologia informatiei). Colegiul National de Informatica participa la realizarea unor proiecte europene de tip COMENIUS care determina:
- realizarea unor produse-program care sa permita participarea indivduala a cat mai multor tineri la imbogatirea cunostintelor;
- prin utilizarea noilor tehnologii de comunicare profesorii sa-si largeasca sfera de cunoastere, precum si metodele, pe care sa le puna in practica educarii elevilor;
- realizarea unei banci de date foarte utila care sa puna la dispozitie profesorilor fiecarei scoli implicate, strategii, solutii, materiale realizate de alte tari. Acestea vor fi evaluate si se vor adapta la necesitatile si particularitatile fiecarei scoli, a fiecarui individ;
- incurajarea metodelor de predare traditionale si in acelasi timp introducerea si dezvoltarea noilor tehnologii, precum si a programelor de informatica;
- realizarea unui proces de instruire bazat pe elemente multimedia si mijloace interactive care sa conduca la o comunicare profesor-elev cat mai eficienta.
Expozitia prezinta o serie de lucrari - produse multimedia - realizate de profesorii si elevii scolii - care demonstreaza ca acest colegiu este cu adevarat o scoala a viitorului.
103. Anisie Alexandra,
Elev
Inst.: Liceul Teoretic "Grigore Moisil"

Sectiunea: C
Titlul lucrarii: Aplicatii de fizica pe calculator
Scurta descriere: Aplicatiile au fost dezvoltate(implementate) cu scopul de a facilita desfasurarea orelor de fizica prin simularea diferitelor procese mecanice,termodinamice.


Va asteptam cu deosebita placere la lucrarile CNIV-2004;
inscrieri pana pe 15 octombrie 2004




2002 - 2015 -- Facultatea de Matematica si Informatica, Universitatea din Bucuresti
Str. Academiei nr. 14, sector 1, C.P. 010014, Bucuresti, Romania
Tel: (4-021) 314 2863, Fax: (4-021) 315 6990, secretariat  fmi.unibuc.ro