Nr. crt. |
NUME,
Institutia |
Sectiunea |
Titlul Lucrarii
/
Scurta descriere |
1. |
Dumitriu Luminita
Universitatea "Dunarea de Jos" Galati |
A |
Implementarea secventierii simple din cadrul standardului IMS
Standardul IMS furnizeaza de curand specificatii bine puse la punct pentru modelarea diverselor aspecte implicate de e-Learning.
Secventierea simpla este unul din acestea.. |
2. |
Dumitriu Luminita
Universitatea "Dunarea de Jos" Galati |
B |
e-Prelegere: organizarea si
distribuierea resurselor educationale
Predarea unui curs prin
mijloace de e-Learning reduce drastic interactiunea profesor-cursant;
totusi, prin modelarea cursantului si monitorizarea/analiza raspunsurilor
acestuia prelegerea poate fi mai mult sau mai putin personalizata in
vederea cresterii eficientei acesteia.. |
3. |
Dumitriu Luminita
Universitatea "Dunarea de Jos" Galati |
Expozitie |
Professor:e - platforma de
e-Learning pentru formare continua |
4. |
Viorel Marinescu, Mariana Marinescu,
Sorin Dumitrache, Elena Dumitrache
Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti |
B |
Invatamantul
postuniversitar mobil o forma de instruire continua in viitor
Lucrarea prezinta experienta
laboratorului de cercetare-dezvoltare in informatica aplicata - LIA, din
cadrul Centrului de cercetare al catedrei de Constructii
hidrotehnice - Facultatea de hidrotehnica - UTCB in domeniul
invatamantului asistat de calculator - IAC, invatamantului deschis la
distanta - IDD (deci e-learning) si micile experiente facute pentru
invatamantul mobil (deci m-learning). Se prezinta necesitatile soft
si hard, concepte si principii pentru realizarea unui astfel de
invatamant.. |
5 |
Viorel Marinescu, Mariana
Marinescu, Sorin Dumitrache, Elena Dumitrache
Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti |
B |
Formarea cadrelor didactice
care predau informatica in invatamantul preuniversitar prin invatamantul
postuniversitar folosind noi tehnologii IT&C
Lucrarea prezinta experienta
interesanta in pregatirea profesorilor de informatica din
invatamantul preuniversitar si altor specialisti in informatica prin
sistemul de invatamant postuniversitar.
Instruirea s-a facut prin cursuri de zi si pas cu pas se trece la
Invatamantul deschis la distanta.
Cursantii sunt in general absolventi ai invatamantului superior cu
specializari diferite de informatica dar exista si absolventi cu
specializari in informatica care vin sa se puna la curent cu ultimele
tehnologii IT&C. Se folosesc tehnici de invatamant asistat de calculator -
IAC (deci e-learning). In lucrare se prezinta rezultatele obtinute,
reactii ale cursantilor si pareri ale instructorilor.. |
6 |
Plesea Doru Alexandru
ASE Bucuresti, DPPD |
A |
Analiza eficientei
educationale a paginilor de web
In lucrare sunt prezentate o
serie de factori care trebuie avuti in vedere la analiza a eficientei
educationale a paginilor de web. |
7 |
Adrian Adascalitei
Universitatea Tehnica "Gh. Asachi" Iasi |
A |
Proiectarea Sistemica a Cursurilor Universitare Ingineresti pentru
E-Learning
Proiectul are ca obiectiv realizarea unui mediu
informatic pentru conceperea, administrarea si distribuirea in reteaua Web
a Cursurilor Interactive Ingineresti, mediu care exploateaza Tehnologia
Informatiei. Lucrarea prezinta metodologia unui mediu de realizare,
administrare si distrubuire a cursurilor interactive on-line (sau Web),
exploatand cat mai bine tehnologii de comunicatii si prelucrarea
informatiilor. Mediul informatic pentru instruire este conceput ca un
complement al activitatilor didactice conventionale. Studentii, profesorii
si administratorii de sistem sunt principalii participanti in cadrul
acestui sistem de instruire interactiv. A fost conceput un sistem de
autorare de tip Hypermedia care sa permita tuturor participantilor sa-si
indeplineasca sarcinile. Mediul VIRTUiS este fundamentat pe dezvoltarea
unui concept pedagogic inovator care permite participarea profesorilor si
studentilor la generarea unor materiale interactive de curs distribuite in
retele informatice, oferind un set complet de utilitare software de retea
care sa permita integrarea si utilizarea acestor acestor materiale pe mai
multe tipuri de platforme (PC). |
8 |
Ion Udrescu, Alexandru Raducanu
Studenti, specializarea Inginerie Matematica.
Univ. Tehnica de Constructii Bucuresti |
B |
Folosirea tablei
electronice in invatamantul asistat de calculator
Lucrarea prezinta viziunea cursantului asupra sistemului de
educatie care foloseste
tehnologiile informatiei si comunicatiei. Autorii au asistat la cursul
"Grafica pe
calculator" care a fost sustinut folosindu-se tehnologii hard si soft
specifice
invatamantului asistat de calculator, inclusiv tabla electronica.. |
9 |
Istrate Olimpius, Institutul de
Stiinte ale Educatiei |
A |
Academia Online
Descrierea sistemului de elearning disponibil la adresa
www.academiaonline.ro, cu
incursiuni in teoria predarii si invatarii la distanta dupa material
vizual... |
10 |
Vlada Marin,
Universitatea din Bucuresti |
A |
Gandirea algoritmica - o
filosofie moderna a matematicii si
informaticii
Dezvoltarea informaticii actuale se datoreaza cercetarilor,
rezultatelor si experientelor din domeniile SISTEMELOR DE CALCUL,
ALGORITMICII si PROGRAMARII, dar mai ales a interdependentei acestor
domenii prin asa-numita triada "SISTEM DE CALCUL - ALGORITMICA -
PROGRAMARE". La baza acestei interdependente se afla conceptul de
ALGORITM, concept ce a construit pentru om o noua filosofie: GANDIREA
ALGORITMICA. Conceptul a fost introdus in matematica veche, utilizat de
matematica moderna si perfectionat de informatica in utilizarea
calculatoarelor moderne. Aceasta gandire algoritmica a facut posibila
aparitia si dezvoltarea Tehnologiei Informatiei (IT) ce reprezinta de fapt
implementarea filosofiei procesarii, gestionarii si comunicarii
informatiilor si cunostintelor. |
11 |
Vlada Marin,
Universitatea din Bucuresti |
B |
Software educational pentru
informatica pe web site-ul
Universitatii din Bucuresti (www.unibuc.ro/eBooks/informatica.htm)
Lucrarea prezinta categoria "eBooks - stiinte exacte -
Informatica":
Dr. Ioan Strainescu - Informatica si tehnologia informatiei
(
http://www.unibuc.ro/eBooks/informatica/info/INDEX.htm)
Conf. Dr. Marin Vlada - Birotica si tehnici multimedia (http://www.unibuc.ro/eBooks/informatica/Birotica/)
Conf. Dr. Marin Vlada - Sisteme de operare (http://www.unibuc.ro/eBooks/informatica/Seiso/)
Conf. Dr. Marin Vlada - Rezolvarea problemelor cu Eureka (http://www.unibuc.ro/eBooks/informatica/eureka/) |
12 |
Vlada Marin,
Universitatea din Bucuresti |
A |
Campusul virtual al unei
facultati - imaginea moderna in educatiei
Devize care trebuie avute in vedere la elaborarea unui
web site pentru o facultate:
1. Conectare + Navigare INTERNET = Informare + Comunicare +
Competenta + Transparenta = Reforma in mentalitate si activitate
2. Inventarea si raspandirea tehnologiilor INTERNET s-au
realizat in scopul procesarii eficiente a informatiilor stiintifice,
didactice, economice, sociale, etc.
3. Orice informatie disponibila, de orice natura, din orice
domeniu de activitate aflata in orice loc din lume, trebuie sa fie libera
si transparenta pentru a fi accesata, prelucrata, utilizata si comunicata,
excepte sunt cazurile in care informatia este clasificata printr-un
criteriu de securitate sau este confidentiala raportata la o anumita
persoana fizica sau juridica. |
13 |
Craciunas Silviu, Craciunas S. Silviu, Craciunas Irina,
Universitatea
"Lucian Blaga" din Sibiu |
A,
Expozitie |
My SeLF - My System for
e-Learning and Formation (provizoriu)
My SeLF este un sistem informatic la dispozitia tuturor
participantilor la activitatile aferente procesului educational. Sistemul
pune la dispozitia secretariatelor si responsabililor de programe de
studii proceduri pentru pregatirea si administrarea activitatilor
didactice, iar cadrelor didactice si cursantilor posibilitatea infaptuirii
propriuzise a procesului de formare utilizand mediul Internet. Sistemul
functioneaza, intr-o prima versiune, in cadrul Centrului pentru Invatamant
la Distanta al Universitatii "Lucian Blaga" din Sibiu pentru sistemul de
invatamant ID si FR (cid.sibiu.rdsnet.ro). |
14 |
Giurgiu Mircea,
Universitatea
Tehnica din
Cluj-Napoca |
A |
Platforma de E-learning
"CONCORDE" si materiale educationale pentru invatamant la distanta.
Articolul prezinta rezultatele obtinute pana in prezent in
cadrul proiectului pilot Leonardo da Vinci "Acquisition of Complementary
Competencies through Open and Distance Education" (CONCORDE) -
"Achizitia de competente complementare prin invatamant deschis si la
distanta", cu accent pe modelul pedagogic utilizat in platforma web si pe
criteriile de elaborare a materialelor educationale. In primele etape ale
proiectului au fost identificate si analizate nevoile de formare
profesionala, ca si competente complementare, in cateva domenii de interes
ale partenerilor: competente digitale in utilizarea calculatoarelor si de
comunicare in Internet, matrite pentru materiale plastice, tehnologii
informationale pentru programarea aplicatiilor Internet, administrarea
afacerilor, apoi au fost definite principiile de formare a retelei
formative la nivel European si a criteriilor de elaborare a materialelor
de tip educatie la distanta. Se va prezenta oferta educationala a acestui
proiect, precum si anumite detalii de implementare tehnologica. Deoarece
competentele complementare sunt vazute in contextul acestui proiect ca o
diferenta intre ceea ce persoana stie si ceea ce ar trebui (sau vrea) sa
stie pentru a raspunde unor cerinte dinamice de pe piata muncii, modelul
pedagogic are in vedere proiectarea si utilizarea materialului formativ
din punct de vedere practic, orientat pe activitati individuale sau de
grup. In consecinta, suportul tehnologic a fost proiectat si implementat
de asa natura incat sa raspunda acestor nevoi, atat din punctul de vedere
al simplificarii si automatizarii procesului de creare a continutului
materialelor de educatie la distanta - pentru instructor sau profesor, cat
si a demersului formativ - pentru student sau elev. Platforma web permite
crearea off line sau on line a continutului formativ prin instrumente de
editare extrem de simple, managementul acestor resurse, managementul
utilizatorilor, planificarea in timp a campaniilor educationale, sistem de
comunicare si informare on-line, precum si alte instrumente specifice
sistemelor de invatamant la distanta. |
15 |
Giurgiu Mircea,
Universitatea
Tehnica din
Cluj-Napoca |
A |
Proiectul "OCTOPUS":
Solutie pentru implementarea unui centru cu
resurse educationale On-Line.Aceasta
comunicare are ca principal obiectiv diseminarea unor rezultate partiale
obtinute in proiectul Socrates/Minerva "OCTOPUS: Trans-National On-Line
Resource Centre" - "Centru cu resurse transnationale in Internet" (www.octopus-eu.org), atat din
punctul de vedere al implementarilor tehnologice, cat
si al solutiilor pedagogice de invatamant la distanta in Internet.
Platforma
contine resurse educationale si de cercetare intr-un domeniu
interdisciplinar: acela
al educatiei pentru protectia mediului. Avand in vedere complexitatea
domeniului,
proiectul propune un mecanism inovativ si adaptiv pentru stocarea si
regasirea
resurselor bazat pe tehnologii informationale de ultima ora: pagini web
dinamice,
interactiune cu baze de date in Internet, interfete personalizate,
instrumente de
creare rapida a materialelor in format electronic, facilitati de
comunicare sincrona
si asincrona, s.a. "Inima" acestei platforme este o baza de date foarte
bine
organizata prin intermediul metadescriptorilor. Exista o abordare
interculturala pe
aceasta platforma web, ce reconsidera intr-o maniera moderna, reflexiva,
procesele
de informare-formare prin care cunostintele sunt cladite si dobandite
folosind
instrumente Internet. Posibilitatile educationale sunt practic nelimitate,
deschise
si personalizate, directionate fiind atat catre creatorul de resurse
prin materiale
informate si activitati practice, cat si catre student sau elev. Procesul
formativ
este autonom si colaborativ. Mai mult, implementarea tehnologica este de
asa natura
incat permite o dinamica ridicata a continutului informational si o
flexibilitate
deosebita in adaptarea solutiei la orice alt domeniu, fapt ce exprima
efectul
multiplicator al acestui proiect aflat in faza de evaluare on-line a
prototipului. |
16 |
Tataram Sanda Monica,
Universitatea din Bucuresti,
Facultatea de Matematica si Informatica |
A |
Pachete software
educational proiectate de studentii Facultatii de Matematica si
Informatica din Universitatea Bucuresti
Prezenta lucrare isi propune sa discute cateva dintre contributiile
studentilor Facultatii de Matematica si Informatica (de la sectiile de
Informatica si Matematica-Informatica si de la Colegiul de Informatica)
pentru diversificarea ofertei de software educational.. |
17 |
Luca Traian, Venus
Technologies Provider - Iasi |
B, C |
VLC Virtual Language
Classroom Prezentare a noilor tehnici de
predare a limbilor straine folosind ca suport didactic o retea de
calculatoare si pachetul de programe VLC - Virtual Language Classroom.
|
18 |
Cocu Adina, Universitatea
"Dunarea de Jos" Galati |
A |
Modalitati de personalizare in e-learning
Prezentarea diverselor aspecte ale personalizarii
procesului de invataare si tehnicilor prin care se realizeaza adaptarea
sistemelor de e-learning la nevoile si cerintele specifice fiecarui
utilizator, in functie de profilul acestuia, nivelul de cunostinte, ritmul
de lucru, asteptari.. |
19 |
Georgeta Mandrescu,
Universitatea
Ovidius - Constanta |
B |
Utilizarea calculatorului in chimie
Se prezinta necesitatile soft si hard, concepte si
principii pentru realizarea implementarii pachetului de utilitare CS
ChemOffice la Facultatea de Chimie, cu posibilitatea extinderii in teoria
predarii si invatarii la distanta dupa material vizual.... |
20 |
Paunescu Cosmin,
SC ProSoft++ S.R.L. |
A |
NetOp SCHOOL - un instrument rapid, sigur, flexibil
si puternic pentru instruirea asistata de calculator
NetOp School este un program destinat instruirii
asistate de calculator produs de compania Danware, o companie din
Danemarca specializata de 20 de ani in dezvoltarea produselor software
pentru controlul PC-urilor de la distanta. Programul se adreseaza in
general scolilor, universitatilor sau companiilor care vor sa-si
imbunatateasca procesul de instruire al elevilor, studentilor sau
propriilor angajati, dupa caz. Poate fi utilizat intr-o sala obisnuita de
cursuri dotata cu calculatoare, sau intr-o clasa virtuala - unde studentii
si profesorul se afla in locatii diferite dar sunt conectati printr-o
retea (ex. Internet). Printre facilitatile acestui program se numara
prezentarea simultana a ecranului profesorului pe calculatoarele
studentilor sau lansarea unui anumit program (ex. Microsoft Excel) pe
toate calculatoarele studentilor fara a se muta din fata propriului
calculator. De asemenea, profesorul poate forma grupuri de lucru separate
cu posibilitatea numirii unor asistenti si monitorizarea activitatii
acestora (a tuturor studentilor sau fiecare in parte) pe propriul ecran.. |
21 |
Simion Doina Irina,
Universitatea POLITEHNICA Bucuresti |
A |
PROFESOR vs. e-Learning in proiectul TUTOLANGUES
Prezentarea vizeaza atat diseminarea unui model
posibil de abordare a predarii la distanta in domeniul limbilor straine
cat si implicatiile sale la nivelul formarii profesorului care utilizeaza
noile tehnologii educationale. Modelul TUTOLANGUES este rezultatul
unui parteneriat international stabilit in cadrul programul UE, Leonardo
da Vinci. |
22 |
Rosescu Simona,
Liceul "E.Lovinescu", Bucuresti |
C |
"Manual informatizat C++"
Manualul on-line de programare in C++ este un
instrument menit sa determine elevul sa-si insuseasca anumite cunostinte
si deprinderi de baza in programare. Manualul a fost proiectat cu Visual
Basic 6.0 si urmareste programa scolara aprobata de Ministerul Educatiei
Nationale pentru anul 2002-2003. El este insotit de o documentatie scrisa
in Word care prezinta structura si modul de utilizare. |
23 |
Ionescu Doru,
Facultatea de Matematica |
B, C |
Prezentarea softul educational LABORATORUL DE
STATISTICA
Softul se poate copia si rula de la:
www.geocities.com/statprob
Softul educational LABORATORUL DE STATISTICA este o simpla aplicatie
interactiva
utila intelegerii si aprofundarii celor mai importante concepte ale
statisticii.
Imbunatateste, dar nu inlocuieste un curs de statistica, in consecinta,
pentru
utilizare sunt necesare notiuni elementare de statistica desprinse din
orice curs
teoretic de profil. Spre deosebire de alte materii, in studiul statisticii
este
absolut necesar un soft educational. Desenarea histogramelor, graficelor
densitatilor de probabilitate, generarea variabilelor aleatoare, calculul
anumitor
valori nu pot fi facute decat cu ajutorul calculatorului. Conceptele
foarte
abstracte de selectie,estimatie,intervale de incredere, teste statistice,
regresie
devin foarte clare prin simulare. Din majoritatea cursurilor si cartilor
de
statistica lipsesc rezultatele cu aplicatie practica ce se pot obtine cu
ajutorul
acestui soft educational.Softul se adreseaza elevilor, studentilor, dar
mai ales
profesorilor ce doresc sa-si imbunatateasca metoda de predare a
statisticii. Este, de
asemenea, necesar celor ce invata utilizarea softurilor gen SPSS,
STATISTICA,
S-PLUS, SASS. Aceste programe se utilizeaza pentru prelucrarea unor date
statistice
si nu cu un scop educational. Ele se adreseaza unor utilizatori ce deja au
cunostinte de statistica . LABORATORUL DE STATISTICA face legatura
intre practica
si teorie, este pasul intermediar intre curs si SPSS. Spre deosebire
de alte
softuri, pentru utilizare nu este necesara o documentatie specifica. |
24 |
Chichernea Virgil,
Universitatea
Romano-Americana |
B |
WebUniv - SISTEM INFORMATIC UNIVERSITAR INTEGRAT
In cadrul lucrarii sunt prezentate principalele modele
arhitecturale si functionale ale unui Proiect de Sistem Informatic
Universitar Integrat, bazat pe tehnologii Web, precum si directiile
actuale de utilizare ale acestuia la Universitatea Romano-Americana din
Bucuresti. Se evalueaza impactul unor astfel de produse informatice asupra
activitatilor specifice procesului de invatamant
academic (WebBoard), a gestiunii acestui proces complex (InfoCent) si se
estimeaza evolutia viitoare a utilizarii unor astfel de sisteme.
Constientizarea prioritatii acordate de Comisia Europeana industriei de
e-Learning si identificarea realizarilor obtinute in acest domeniu in tara
noastra reprezinta unul din obiectivele centrale ale acestei lucrari. |
25 |
Florea Ion,
Aldea Costel,
Universitatea "Transilvania" Brasov |
B |
Soft multimedia pentru pregatirea materialelor de
curs
Dezvoltarea permanenta a tehnologiilor Internet a adus cu
sine noi mijloace si totodata noi posibilitati de gestionare si de
supraveghere atat a sistemelor cat si a proceselor din toate domeniile
stiintei.
Din multitudinea de probleme pe care le ridica procesele de invatamant, in
special cele de invatamant la distanta, exprimam in aceasta lucrare cu
ajutorul programului ViewletBuilder cateva aspecte ale instruirii cu
ajutorul calculatorului. Aplicatia creata pentru exemplificare permite
celor care doresc sa invete urmarirea sub forma de film multimedia a
pasilor ce trebuie facuti pentru a executa o anumita operatie pe
calculator, in cazul nostru o operatiune de securizare a unei retele in
general sau a unui calculator in particular - redenumirea contului de
administrator.
Daca in mod normal pasii ce trebuie facuti trebuiau sa fie foarte clar
descrisi si exemplificati, cu ajutorul unei astfel de aplicatii acesti
pasi sunt urmariti audio-vizual, dispunand de asemenea la fiecare noua
modificare de comentariile corespunzatoare, cat si de posibilitatea de a
intrerupe rularea filmului in vederea testarii practice a ceea ce se
intelege din filmul respectiv. Exemplul de aplicatie a fost generat
folosind suportul de curs pentru disciplina Retele de calculatoare
(Florea, 2003), softul ViewletBuilder (versiune shareware din Internet) si
sistemul de operare Microsoft Windows Xp. |
26 |
Schileru Ion,
A.S.E. Bucuresti |
A |
Echipamente pentru achizitii de imagini
Lucrarea prezinta succint aspecte practice
privind procurarea echipamentelor pentru achizitii de imagini, incepand de
la definirea scopului pana la exploatarea si mentenanta acestora.
Sunt prezentate deopotriva echipamente si tehnici conventionale
(analogice) si mijloace moderne (digitale).
Toate aspectele prezentate reprezinta observatii si experienta ale
autorului, angajat ocupational - prin profesie si pasiune - in universul
acestor mijloace.
O experienta inedita si solicitanta a constituit-o derularea unui proiect
independent CNFIS avand ca obiectiv achizitionarea de mijloace
pentru cercetare si invatamant, intre care si echipamente pentru achizitii
de imagini. |
27 |
Moise Gabriela,
Universitatea
Petrol-Gaze din Ploiesti |
A |
Program informatic pentru realizarea planurilor
conceptuale
Lucrarea prezinta stadiul actual al proiectului CNCSIS cu
titlul "Program informatic pentru realizarea planurilor conceptuale" si
este structurata in patru parti. Prima parte contine taxonomia
software-urilor educationale, a doua parte prezinta un rezumat al
programului informatic, a treia parte defineste tehnologia implementarii
software-ului in mediul retea si in final ultima parte explica utilizarea
planurilor conceptuale in procesul educational. |
28 |
Schileru Ana-Ilina; Schileru Nicolae-Fulger,
Lic. de Arte Plastice "N. Tonitza" Bucuresti; Sc. Sup. Com.
"N.Kretzulescu" Buc. |
C |
Paginile web - o formula eficienta in dezvoltarea
interesului si
aptitudinilor pentru e-learning si e-activities
Tehnicile e-learning constituie un domeniu captivant
indeosebi pentru tinerii aflati la varsta scolii si prezinta o mare
atractie si provocare. Dificultatile cu care se confrunta un tanar care
doreste sa se initieze in acest domeniu sunt prezentate in asociere cu
nevoia de progres rapid si de aplicare a acestor cunostinte in formule noi
in diverse activitati. Prezentam in lucrare experienta personala in
insusirea cunostintelor si aptitudinilor de creare a unei pagini web.
De asemenea, exemplificam cu aplicatii ale cunostintelor acumulate. |
29 |
Laculeanu Ana Maria,
Colegiul National Mircea cel Batran
Rm. Valcea |
C |
Criterii de evaluare pentru softul educational
Analiza produselor educative este o problema care se pune
simultan profesorilor, elevilor, parintilor si sistemului educativ. In
fata abundentei resurselor pedagogice, on-line si off-line, provenite de
la operatori comerciali sau publici, de la indivizi izolati sau de la
organizatii, utilizarea lor implica evaluarea calitatii si a valorii lor,
adecvarea la nevoile si contextul de utilizare. |
30 |
Chiru Simona-Lelia,
Academia de Studii Economice - Bucuresti |
A |
E-learning - solutie pentru asigurarea calitatii si
competitivitatii invatamantului universitar
Lucrarea isi propune sa realizeze o scurta analiza a
aspectelor referitoare la societatea informationala, atat la nivel
international, cat si la nivel national si sa evidentieze rolul
e-learning-ului in asigurarea calitatii si a competitivitatii
institutiilor de invatamant superior.
In prima parte sunt prezentate succint demersurile intreprinse de tarile
dezvoltate pentru trecerea la societatea informationala si dimensiunile
unei societati informationale bazata pe cunoastere. De asemenea, este
prezentat si stadiul implementarii societatii informationale in Romania.
In partea a doua a lucrarii este subliniata contributia e-learning-ului la
imbunatatirea continua a calitatii serviciilor oferite de institutiile de
invatamant superior. |
31 |
Guleac Sorin,
SOFTWIN |
C |
Proiectarea si dezvoltarea de software educational de
calitate
Asigurarea calitatii software-ului educational reprezinta o
constanta provocare, fiind un proces neintrerupt ce incepe odata cu
proiectarea didactica si continua pe tot parcursul existentei acelui
produs. Prezentarea va enumera cateva caracteristici ce individualizeaza
un software educational de calitate din perspectiva experientei SOFTWIN ca
lider national in producerea de continut educational in format electronic. |
32 |
Guleac Sorin,
SOFTWIN |
Expozitie |
Lectii interactive pentru liceu
SOFTWIN, lider si formator al pietei de continut
educational electronic din Romania si cu o experienta internationala de
succes de peste 10 ani, propune o completare a metodelor traditionale de
instruire, prin 80 de lectii interactive pentru liceu. Lectiile Intuitext,
cu peste 320 de module de invatare continand aproape 1500 de obiecte
multimedia si animatii interactive, stabilesc noi standarde in domeniul
predarii asistate de calculator si faciliteaza asimilarea mai sbuna a
materialului educational de catre elevi. |
33 |
Tachiciu Laurentiu; Schileru Ion,
Academia de Studii Economice - Bucuresti |
A |
Exemplu de raspuns in domeniul educatiei la provocarile
globalizarii
Firmele industriale sunt din ce in ce mai mult expuse unui
mediu international unde se confrunta cu probleme noi. La astfel de
probleme oamenii inzestrati cu o pregatire profesionala traditionala nu au
capacitatea de a face fata in mod eficient.
Lucrarea prezinta proiectul "Global Education in Manufacturing" care
se deruleaza cu concursul unor universitati, institute si mari
companii din patru continente, orientat catre gasirea unor formule
curriculare netraditionale, menite sa dezvolte competentele reclamate de
noua realitate. |
34 |
Carmocanu Gheorghe,
Lic. Pedag. Botosani |
A |
Solutii Web cu ASP.NET
Realizarea aplicatiilor WEB cu platforma ASP.NET. |
35 |
Danet Nicolae,
Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti |
B |
Metode numerice cu Mathcad
Lucrarea ilustreaza modul in care se poate folosi pachetul
de programe Mathcad pentru predarea unor metode numerice. Sunt prezentate,
ca exemple, metode pentru obtinerea polinoamelor Legendre de diferite
grade si calcularea radacinilor acestora, calculul valorii unei integrale
folosind formula lui Gauss, determinarea solutiei unei ecuatii
diferentiale utilizand metodele Taylor si Runge-Kutta. |
36 |
Patrut Bogdan,
Universitatea din Bacau |
B |
Enciclopedia multimedia Rocarta
Prezentarea enciclopediei Rocarta si posibilitatile de
folosire a acesteia in documentarea si informarea studentilor si
profesorilor. Rocarta contine 3000 de articole despre romanii de
pretutindeni, despre Romania, cultura, istoria si stiinta romaneasca. |
37 |
Patrut Bogdan,
EduSoft |
Expozitie |
Produse multimedia educationale pentru elevi
Prezentarea unor produse multimedia educationale realizate
de echipa EduSoft: Rocarta, Lumea pasarilor, Lumea maimutelor, Aplicatii
informatice. |
38 |
Radu Jugureanu,
SC SIVECO
ROMANIA SA |
C |
AEL, Learning and Content Management System
Cresterea gradului de cunostinte IT in randul profesorior
si elevilor - un pas important catre societatea informationala.
Platforma software AEL dezvoltata de SIVECO Romania sprijina reforma
educationala initiata de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului,
privind introducerea tehnologiei informatiei ca instrument didactic in
scoala romaneasca.
AEL este un sistem integrat de predare/invatare si management al
continutului, menit sa sprijine profesorii/tutorii, elevii, dezvoltatorii
de continut, precum si ceilalti participanti la actul educational in
procesul de invatare. Desi conceput initial pentru universitati/invatamant
la distanta, AEL este folosit in prezent pentru nivelul de invatamant
preuniversitar, fiind totusi extrem de potrivit pentru diverse limbi de
studiu, regiuni, diferite nivele de studiu si tipuri de organizatii.
Sistemul AEL urmareste sa:
� Spijine procesul de
predare/invatare prin mijloace informatice moderne
� Usureze procesul de invatare
� Stimuleze creativitatea si
competitia, dar si lucrul in echipa
� Suplimenteze metodele
didactice traditionale cu tehnologii noi
� Utilizeze softurile de
simulare ca substitut pentru materialele si instrumentele didactice scumpe
sau greu de procurat.
AEL este un instrument modern, pe care profesorul il foloseste in sala de
clasa impreuna cu tabla si creta. AEL este o solutie completa de eLearning
Suport pentru predare/invatare
AEL are capabilitati de administrare si livrare a diverselor tipuri de
continut educational precum materiale interactive tip multimedia,
tutoriale, exercitii, simulari, jocuri educationale si multe altele.
Baza de cunostinte
Sistemul dispune de un centru de cunostinte electronic, care joaca rolul
unui depozitar de continut si solutii de management, adaptabil,
configurabil, indexabil. Baza de cunostinte ofera utilizatorilor (chiar si
celor neinitiati) urmatoarele posibilitati:
- crearea de continut
o Editoare HTML incorporate
o Editoare de formule matematice
incorporate
o Editoare de teste si tutoriale
o Editoare de glosare/dictionare
-
import si export de texte din:
o fisiere
o arhive/directoare de resurse
o format bazat pe standarde
precum SCORM ti IMS
- adaptarea sau modificarea
continutului
- Organizarea continutului in
cursuri
- Crearea propriilor lectii din
componente standard de continut
Orice tip de continut care poate rula pe un client poate fi inclus in baza
de cunostinte.
- AEL ofera editoare HTML,
editoare de formule matematice si tutoriale pentru crearea de continut
on-line. In plus, centrul de cunostinte are un dictionar puternic,
integrat cu toate celelalte module.
Suport pentru agregarea continutului.
Continutul este structurat si adaptat in functie de nevoile profesorilor.
Continutul poate fi imbogatit cu infomatii suplimentare legate de
curicula, cuvinte cheie, nivel de studiu, versiune
si autor. Fluxurile de predare sunt definite pentru fiecare curs,
integrand testele de autoevaluare sau testele on-line ca orice alt tip de
continut. Drepturile de acces pentru fiecare utilizator/grup de
utilizatori pot fi adaptate si aplicate oricarei portiuni ale bazei de
cunostinte. Baza de cunostinte ofera functii de cautare ierarhica,
filtrata, sau dupa cuvinte cheie. |
39 |
Florin Ilia,
SC SIVECO
ROMANIA SA |
A |
AEL, O tehnologie de varf in Sistemul Educational
Informatizat
Romanesc
AEL este o platforma software moderna construita pe baza
tehnologiilor actuale. Echipa SIVECO Romania a ales portabilitatea si
mentenanta, construind AEL-ul in sistem multi-strat, folosind un client
care nu consuma resurse, de tip browser web conectat la un server web si
de aplicatii scris in Java. Folosim tehnologii de ultima ora ca Enterprise
Java Beans, jdbc, Java servlets, jsp-s, Java applets si utilizam intensiv
XML. Utilizam un concept de reutilizare a continutului care este bazat pe
formate de descriere a impachetarilor in XML si am implementat elementele
necesare pentru a putea importa si exporta elementele necesare conform
standardelor MathMl, SCORM si IMS. |
40 |
Radu Jugureanu,
SC SIVECO
ROMANIA SA |
Expozitie |
AEL, Learning and Content Management System
AEL - un instrument educational complemetar. Modele de
lectii asistate de calculator in invatamantul preuniversitar romanesc pe
platforma AEL |
41 |
Serban Naicu,
Compania de Electronica SENA |
Expozitie |
Magazin de actualitate a pietei romanesti de
Tehnolgia Informatiei si Comunicatii
Publicatie lunara(ziar) ce prezinta stiri, noutati,
evenimente, lansari, produse si servicii, interviuri, noutati editoriale,
toate din domeniul IT&C. |
42 |
Gabriel Vonas;
Paul Cotarlea,
Universitatea
Babes-Bolyai,
Catedra de Psihologie;
SC Cognitrom SRL |
Expozitie |
Evaluarea aplicatiei e-learning IDSoft la nivel de Input
Aceasta lucrare prezinta evaluarea la nivel de Input a
platformei de e-learning IDSoft din perspectiva cadrului propus de Rovai
(2003). Accentul este pus pe facilitatile si particularitatile acestei
aplicatii, realizandu-se o prezentare succinta a "actorilor" implicati in
gestiunea si utilizarea sistemului. Sunt descrise pe scurt
facilitatile de: gestionare a cursantilor, tutorilor,
instructorilor, disciplinelor si cursurilor, personalizare a datelor
de identificare, administrare a suporturilor de curs si a resurselor,
comunicare sincrona si asincrona, generare de teste de evaluare si
autoevaluare. |
43 |
Curt Ionela Magdalena,
Centrul National Leonardo da Vinci |
A |
Aplicatii elearning in formarea profesionala initiala si
continua
Lucarea de fata isi propune analiza produselor dezvoltate
in cadrul proiectelor pilot finantate prin Programul Comunitar Leonardo da
Vinci, cu tematica formarea profesionala initiala si continua la
distanta-elearning. |
44 |
Iacob Andrei,
Colegiul National
"Nicu Gane" Falticeni |
C |
Grafuri - algoritmi specifici + evaluare
Pachet de programe pentru predarea si evaluarea asistata de
calculator a teoriei grafurilor.
Este constituit din cinci programe:
> Grafuri - program folosit in predarea efectiva a materiei
> NetGraf - ofera suport pentru retea programului Grafuri
> Composer - pentru compunerea testelor grila
> Evaluator - este folosit in evaluarea cunostiintelor cu ajutorul
testelor grila
> Administrator - ofera suport pentru retea evaluarii.
Toate programele au numeroase facilitati, mai ales interactiunea
elev-profesor, elev-calculator, profesor-calculator, interfata prietenoasa
si securitate in evaluare.
Programele au fost dezvoltate in mediul Borland Delphi 7.
Cerinte sistem : Windows 95/98/2000/Me/Xp, Pentium 200 MMX, 32 Mb Ram, 2
Mb Video. |
45 |
Vladoiu Monica,
Universitatea Petrol-Gaze Ploiesti |
A |
E-muzeele ca suport pentru instructie si educatie
on-line
Cultura Digitala poate fi una dintre cele mai interesante
evolutii contemporane.
In aceasta noua lume a accesului digital la informatie, este vital sa
construim o structura on-line permanenta si deschisa a institutiilor
culturale la nivel mondial. Accesul nelimitat la mostenirea
culturala constituie o cale majora de urmat pentru a oferi cetatenilor o
perspectiva coerenta asupra propriei identitati si o intelegere reciproca
a unitatii lor in diversitate, prin instructie si educatie continua. In acest context, muzeele electronice (e-museums) vor juca un rol
insemnat. Articolul de fata incearca sa schiteze cateva directii de
urmat in acest sens, asa cum sunt ele percepute in acest moment, acolo
unde exista dezvoltari de muzee on-line, alaturi de propunerea unui
algoritm de constructie a unui muzeu digital. |
46 |
Cristian Marinoiu,
UPG Ploiesti |
A |
Aplicatie web pentru invatarea online a modelarii prin
regresie
In aceasta lucrare este prezentat un sistem de instruire si
evaluare in domeniul modelelor de regresie utilizand tehnologii web. |
47 |
Sebastian Blaghi,
s.c. VSB GROUP s.r.l. |
C
Expozitie |
FiziK
FiziK este un software educational adresat ciclului
gimnazial, dedicat studiului fizicii. Acest produs a primit premiul BINARY
din acest an la sectiunea software educational. FiziK vine ca un
material didactic unic prin calitatea continutului didactic, abordarea
pedagogica si inalta tinuta a implementarii sub aspect tehnologic.
Caractersiticile sale functionale permit:
> Prezentarea notiunilor si proceselor fizice;
> Modelarea fenomenelor fizice;
> Simularea experimentelor si lucrarilor de laborator;
> Verificarea si autoevaluarea cunostintelor elevilor.
Avantajele utilizarii unui software educational in studiul fizicii se
prezinta prin urmatoarele:
- Ofera o metoda interactiva de studiu;
- Prezinta continutul didactic intr-o forma atractiva, prin animatie si
text, facandu-l mai usor asimilabil;
- Permite urmarirea pas cu pas a experimentelor simulate;
- Ofera posibilitatea evidentierii fenomenelor cheie din experimente;
- Asigura insusirea cunostintelor prin intermediul jocurilor cu continut
didactic
VSB GROUP a dezvoltat acest software educational pentru necesitatile
pietei romanesti de specific. FiziK se adreseaza ciclului gimnazial fiind
realizat pentru aria curriculara matematica si
stiinte, conceput pentru disciplina fizica. Acest produs este unul complet
nou, unic prin calitatea continutului didactic, abordarea pedagogica si
inalta tinuta a implementarii sub aspect tehnologic.
VSB GROUP se aliniaza prin realizarea acestui software actualelor tendinte
si transformari din invatamantul romanesc, oferind un produs novator
si deosebit de puternic unei piete in formare.
Acest produs vine ca un raspuns la necesitatile reale ale invatamantului
romanesc.
Aplicatia FiziK a fost realizata integral ca un produs nou, fara a prelua
module sau parti din programe existente. Acest produs se adreseaza in
special scolilor, dar poate fi utilizat ca material de studiu la o serie
de alte nivele de invatamant. Informatia este prezentata intr-o structura
modulara, astfel incat modulele integrate sa corespunda tematicii abordate
in capitolele din programa scolara a disciplinei fizica pentru fiecare din
clasele VI, VII, VIII.
Structural, aplicatia contine urmatoarele 3 module:
1. TESTE - organizat pe 3 segmente:
- GRILE - aceasta parte se prezinta sub forma unui set de
grile interactive prin care se realizeaza testarea cunostintelor specifice
capitolului respectiv, impreuna cu corectarea progresiva a greselilor
survenite.
- CUVINTE ASCUNSE - se prezinta ca un joc interactiv de
anagrame folosind la aprofundarea notiunilor specifice capitolului
respectiv.
- SPANZURATOARE - ajuta la fixarea notiunilor tematice prin
intermediul unui joc intuitiv realizat pe principiul clasicei
"spanzuratori".
2. EXPERIMENTE - aici este prezentata activitatea experimentala
prin simularea si modelarea 3D a experimentelor. Fiecare experiment poate
fi vizualizat sub forma unui film, cu posibilitatea urmaririi pas cu pas a
fenomenului.
3. MATERIALE - in cadrul acestei parti se efectueaza prezentarea,
prin vizualizare tridimensionala, a elementelor de laborator utilizate in
cadrul experimentelor.
Caracteristici specifice produsului FiziK:
- Dezvoltat pentru ciclul gimnazial din scolile generale romanesti.
- Acopera programa scolara specifica.
- Este format din 3 sectiuni de sine statatoare: FiziK6, FiziK7 si FiziK8.
- Sectiunile au o structura modulara, modulele integrate corespunzand
tematicii abordate in capitolele programei scolare.
- Fiecare sectiune contine modulele de TESTE, EXPERIMENTE si MATERIALE,
pentru fiecare dintre capitolele programei scolare. |
48 |
Radu Radescu;
Cristian Lacraru,
Universitatea "Politehnica" Bucuresti |
B |
Metode de testare automata in platforma e-learning
C-Learn-E
Lucrarea de fata isi propune o scurta abordare a
facilitatilor de testare care pot fi oferite de catre o platforma de
invatamant electronic asistat, numita C-Learn-E. Sunt atinse in principal
aspecte teoretice si tehnice din cadrul sesiunilor de testare si de
evaluare a rezultatelor. Principalele obiective urmarite in realizarea
platformei sunt reprezentate de modul interactiv si atractiv de prezentare
a cursurilor, de facilitatile oferite cursantilor, dar si tutorilor,
precum si de conceperea notiunii de clasa virtuala. |
49 |
Loredana Mihalca; Lucian Mosut,
Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei,
Universitatea
Babes-Bolyai |
Expozitie |
Softuri educationale pentru invatarea matematicii la
clasele primare
In educatia actuala, tehnologia are un rol deosebit de
important, impunandu-se realizarea unor softuri educationale care sa
usureze procesul de invatare. Pentru integrarea eficienta a softurilor
educationale in sistemul de invatamant, acestea trebuie sa treaca
printr-un proces de evaluare incepand chiar de la faza de planificare a
acestora. Exista linii clare privind elaborarea softurilor educationale si
o serie de cercetari empirice axate pe evaluarea designului acestora ce
trebuie luate in considerare de realizatori. Se asteapta ca programele
educationale sa fie o provocare din punct de vedere cognitiv, sa fie
atractive, sa motiveze elevii si sa-i transforme in participanti activi la
propriul proces de invatare. Pornind de la aceste premise o echipa
multidisciplinara de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale
Educatiei a Univ. "Babes-Bolyai" si de la Asociatia de Stiinte Cognitive
din Romania a demarat un program de realizare de softuri educationale care
sa sprijine procesul de invatare. |
50 |
Pana Laurentiu,
UPG Ploiesti |
A |
Descrierea resurselor educationale cu ajutorul RDF
Articolul descrie modul in care se poate descrie semantica
resurselor educationale din mediul virtual (Internet), pentru o catalogare
si o regasire mai usoara. |
51 |
Ionut Lambrescu,
Universitatea Petrol Gaze din Ploiesti |
B |
ITFORTECH- Platforma de formare in domeniul ingineresc
Articolul prezinta experienta autorilor in proiectarea,
realizarea si utilizarea unui produs multimedia dedicat invatarii asistate
de calculator. Platforma pe care s-a realizat produsul a fost Asymetrix
Toolbok 7.0. Colectivul a inclus reprezentanti ai Universitatii Petrol
Gaze din Ploiest i, colegiului Dumfries&Galloway din Scotia si Tecminho
din Portugalia. Produsul, intitulat ITFORTECH ( pentru ca se
adreseaza formarii in domeniul tehnic), este format din 5 capitole
si este (partial) trilingv. Produsul este gandit ca o succesiune de
diapozitive (ce contin text, imagini si animatii), ce pot fi accesate
secvential, cu posibilitati de navigare intre sectiuni si cu acces la
module de autoevaluare. Intregul pachet poate fi integrat (in format html)
in platforma Plei@d instalata la Universitatea Petrol Gaze din Ploiesti,
ca suport si pentru formele de invatamant la distanta. |
52 |
Craifaleanu Andrei,
Universitatea "Politehnica" din Bucuresti |
B |
Pachet de programe aplicative pentru studiul disciplinei
"Vibratii mecanice"
Lucrarea prezinta un pachet de programe utilizat in studiul
disciplinei "Vibratii mecanice", dezvoltat in concordanta cu programa
facultatilor cu profil mecanic de la Universitatea "Politehnica" din
Bucuresti. Sunt subliniate avantajele acestei abordari, fiind enuntate si
unele consideratii privind utilizarea resurselor multimedia in elaborarea
software ului educational mentionat. Este prezentata, cu caracter
ilustrativ, rezolvarea informatizata a doua teme, constand in studiul
oscilatiilor unor sisteme dinamice cu doua grade de libertate. |
53 |
Onete Bogdan,
Academia de Studii Economice - Bucuresti |
A |
Manualul studentului in format digital
Lucrarea trateaza ca studiu de caz un manual pe suport CD
portabil Internet ca material didactic. |
54 |
Negrea Teodor Mihai,
Academia de Studii Economice - Bucuresti |
B |
Evolutii si revolutii in comunicare si educatie
Lucrarea de fata reprezinta o analiza a celor doua
revolutii importante din domeniul informatiei si comunicarii: revolutia
produsa de inventia lui Gutenberg (masina de tiparit) si revolutia
produsa de noile tehnologii din domeniul informatiei si comunicarii. Sunt
prezentate, de asemenea, unele mutatii si riscuri, dar si anumite
oportunitati aflate la indemana universitatilor si a invatamantului
superior. |
55 |
Bulete Catalina,
Studenta (anul II),Facultatea de Matematica si
Informatica,
Universitatea din Bucuresti |
C |
"Universul Poeziei" sau "Cum sa invatam interactiv
poeziile de Bacalaureat !"
Lucrarea consta intr-un site web interactiv si isi propune
sa-i ajute pe liceeni in pregatirea Bacalaureatului, si a orelor de curs
la limba si literatura romana (in exclusivitate poezii).
Bine structurata si in conformitate cu programa scolara aprobata de
Ministerul Educatiei Nationale, lucrarea ofera si pagini de relaxare cu
poezii preferate de mine (in diverse limbi) sau scrise de mine.Este un
proiect care se poate extinde atat ca materie cat si ca mediu de
interactiune cu elevul.
Scopul acestei lucrari este atat studiul individual intr-un mod interactiv
in vederea luarii Bacalaureatului cu nota maxima (eu am fost propriul meu
cobai - si a functionat) cat si atragerea elevului spre carti, avand date
bibliografice detaliate, lasand cale libera spre aprofundare. |
56 |
Achim Cristian,
Student,
Universitatea Politehnica Timisoara |
C |
Real Science 2.0
Autori: Achim Cristian; Butcovan Radu; Rafiliu Sergiu -
Orastie
Real science este un program destinat uzului didactic. A fost conceput
pentru a fi utilizat ca material didactic in scoli si licee. Programul
acopera trei arii curriculare: Fizica, Chimia si Matematica. Fiecare
dintre ariile curriculare au fost impartite in capitole, pentru fiecare
capitol
fiind realizate mai multe lectii, ce cuprind pe langa suportul teoretic,
un experiment, probleme, precum si un test. Impartirea in capitole si
lectii a fost facuta in conformitate cu programele de liceu aflate in
vigoare intre anii 1999-2001 sub atenta indrumare a profesorilor de
specialitate ai Colegiului National "Aurel Vlaicu" din Orastie, profesori
carora le multumim si pe aceasta cale.
Programul este destinat atat profesorilor cat si elevilor oferind acestora
diverse facilitati:
- Pentru profesori:
o Lectia poate fi tiparita pentru a putea fi oferita elevilor ca suport de
curs;
o La fiecare lectie exista un experiment care poate fi prezentat elevilor,
ajutand la o mai buna intelegere a subiectului predat;
o Fiecare lectie contine mai multe probleme impartite pe trei nivele de
dificultate, probleme ce pot fi selectate si tiparite pentru a fi date ca
tema de clasa sau acasa pentru elevi;
o Exista si un test, cu intrebari din lectia curenta, test care poate fi
dat (si evaluat) pe calculator, sau poate fi tiparit;
o Profesorul poate alege probleme dintr-un intreg capitol sau poate genera
un test, format din intrebari cu variante, din intrebarile aflate in toate
lectiile unui capitol, putand stabili numarul de intrebari din test,
precum si numarul minim si numarul maxim de intrebari din fiecare lectie.
- Pentru elevi:
o Pot studia lectia pe calculatorul personal, o pot relua ori de cate ori
este nevoie pentru a o invata;
o Au la dispozitie un experiment cu ajutorul caruia pot intelege mai bine
ceea ce li s-a predat in lectie, experimentul putand fi repetat cu date de
intrare diverse;
o Isi pot evalua cunostintele cu ajutorul testului, asigurandu-se astfel
feedback-ul;
o Pentru aprofundarea materiei pot rezolva problemele atasate fiecarei
lectii.
Caracteristici ale programului:
- Usurinta in utilizare: are help integrat, programul are o structura
arborescenta, putandu-se ajunge in cel mai scurt timp la lectia dorita;
- Suport complet pentru curs: fiecare lectie contine suportul teoretic,
probleme, test si experiment
- Modularitate: programul este conceput din mai multe module, astfel incat
adaugarea unei noi lectii se poate face prin simpla copiere a unui
director;
- Suport: se pot adauga lectii noi prin simpla descarcare a acestora de
site-ul oficial al programului;
- Gratuit: programul este oferit gratuit tuturor scolilor din Romania. |
57 |
Petrovici Adriana,
Liceul "Vasile Sav" Roman |
C |
Argumente pentru o revista de matematica pe Internet?'...exista
o opinie in virtutea careia profesorul este considerat drept un
transmitator de cunostinte, insa un profesor care se respecta, trebuie sa
fie un "explorator" al acestor cunostinte si al metodelor transmiterii
lor.' - Jean Piaget.
Acesta este motivul pentru care profesorii de matematica si un grup de
elevi ai liceului nostru, receptivi la simbioza dintre metodele pedagogiei
traditionale si noile tehnologii educationale, impuse deopotriva de
avalansa perfectionarii TIC contemporane si de adeziunea tinerilor la
acestea, au colaborat la conceperea acestui site web, al carui continut
este o revista de matematica, structurata in mare parte ca o revista
tiparita. Aderand fara rezerve la cultura dinamica a timpului prezent, in
mare parte, elevii actualei generatii, "nu gasesc" suficient timp pentru a
citi reviste stiintifice, preferand informatiile oferite de Internet.
Revista noastra vine in intampinarea acestei optiuni si este o revista a
elevilor pentru elevi, profesorii intervenind doar in controlarea
corectitudinii informatiilor matematice. Ea le ofera elevilor,
posibilitatea insusirii rationamentelor si abilitatilor necesare
pentru rezolvarea problemelor de matematica, cerute de programa
scolara, in paralel cu cele ale exploatarii benefice a PC, dar si
dezvoltarea unei gandiri creative, originale prin stimularea
competitivitatii si interesului pentru invatare.
Titlul revistei "Matematica pentru minte, suflet si succes !" si mai ales
continutul rubricilor, vor sa trezeasca tinerilor, increderea si
certitudinea ca studiul matematicii poate fi o "cheie", cu ajutorul careia
vor putea deschide portile tuturor stiintelor, de la cele tehnice la cele
umaniste.
Site-ul este un auxiliar util si practic al dobandirii unei culturi
matematice, al invatarii unor algoritmi necesari in tehnicile si metodele
de determinare a unor clase de exercitii si probleme din diversele ramuri
ale matematicii, al clarificarii unor notiuni din manualele scolare, al
obtinerii unor informatii utile despre noutati editoriale, concursuri si
examene. Dar, ca oricare alt auxiliar, nu poate inlocui eficienta dialogul
stiintific si afectiv-emotional realizat in orele de clasa intre profesor
si elevi si nici munca individuala sustinuta, temeinica, tenace
necesara elevului pentru insusirea profunda a cunostintelor de
matematica. Revista a fost experimentata pe reteaua de calculatoare a
liceului si va fi lansata pe Internet. |
58 |
Kacso Simona,
(coautor)
Universitatea Romano-Americana |
B |
Optimizarea promovarii on-line a Universitatilor
romanesti
Lucrarea se strucureaza astfel: prima parte abordeaza o
analiza complexa a ofertei educationale romanesti prezenta on-line,
urmarindu-se in mod deosebit modalitatea de comunicare cu publicul, gradul
de interactivitate permis de formatul site-ului, precum si modul de
promovare on-line a ofertei educationale.
In a doua parte sunt evidentiate principiile generale care trebuie
respectate pentru promovarea on-line a ofertei educationale. De asemenea,
se sugereaza linii directoare ale activitatii de promovare a institutiilor
educationale romanesti. |